Avatar billede lurup Ekspert
25. september 2014 - 21:20 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

død pc efter combofix

Hej

Skulle kigge på en pc som var meget sløv.
Efter CClean ville jeg kører Combifix

Efter genstart kan den ikke starte op
kan ikke engang komme i bios !!!!
Har taget HD ud og sat i en usb-port som siger den skal formateres!!

Hvordan kan jeg komme videre med det ???
Avatar billede pkbech Juniormester
25. september 2014 - 21:52 #1
Ikke helt sikker på jeg forstå dig?

Har du en computer der ikke booter?

Få fat i en dvd/usb nølge med et styresystem

Evt. har du en windows CD/DVD med ved købet af computeren? Ellers kan du download mint http://www.linuxmint.com/download.php og så bruge værktøjet universal USB installer til at lave et bootebart USB stik

Når du har et boot medie så start op i BIOS boot menuen og lave ændringerne i BIOS så den booter på mediet

Eller har du prøvet at sætte harddisken fra computeren og se om du kan redde diskens indhold?

Søg efter data/partition recovery tools og find et godt kan anbefale gparted der er en del af ubuntu/mint/debian

Skal bare havde windows tilbage på harddisken så skal du bare havde en windows DVD/USB install disk til at starte op i og du kan gå ind i partitions ændring under advanceret installation og formater disken på den måde du vil.

**Windows installations disken skal selvfølge være den rigtige version af den windows nølge du har til din maskine
Windows 7 32bit home,
Windows 7 32bit pro
Windows 7 32bit ultimate
Windows 7 64bit home osv.
Avatar billede pkbech Juniormester
25. september 2014 - 21:53 #2
universal usb installer kan findes på dette link
http://www.pendrivelinux.com/universal-usb-installer-easy-as-1-2-3/
Avatar billede deadman Nybegynder
25. september 2014 - 21:55 #3
Combofix er med 99.99% garanti kørt med forkerte paramatre!
Avatar billede pkbech Juniormester
25. september 2014 - 21:58 #4
Deadman det lyder meget plausibelt noget nemmere fix på det end de løsnings forslag jeg kom med?
Avatar billede lurup Ekspert
25. september 2014 - 22:14 #5
Lyder lidet underlig men kan ikke komme ind i bios og kan ikke læse disken fra en anden PC.
Den skriver disken skal formateres

Når jeg starter pcen skriver den
Version 2.11.1210 (c)
American Megatrends
Bios date 09/23/2011
Ver. E7748104

Og så sker der ikke mere
Kan ikke gøre noget med DEL eller F( selvom der står jeg kan vælge det inden teksten kommer
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2014 - 23:03 #6
"Please note that running this program without supervision can cause your computer to not operate correctly. Therefore only run this program at the request of an experienced helper."

Hvad med at prøve, at tage al strømmen fra, inklusiv batteriet i nogle minutter, Det er da et forsøg værd.
Avatar billede lurup Ekspert
25. september 2014 - 23:13 #7
Har haft strøm og batteri fra i 10 min uden der sker noget
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2014 - 23:22 #8
Måske er bios helt ødelagt? Kan der startes op på en USB stick? Jeg tænker på, at man måske den vej kan opdatere bios?
Avatar billede lurup Ekspert
25. september 2014 - 23:32 #9
Kan jeg på nogle måde læse bios ind igen ??
En bootbar usb ??
Hvilke ?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2014 - 23:48 #10
Det er bare et forslag, som bygger på, at man normalt kan lægge en bios opdatering ind, ved at man downloader den fra producenten, og lægger den ind på en USB stick med almindelig fat 32 formatering, som man booter op på. Men spørgsmålet er jo om den skadede bios kan se USBén.
Avatar billede pkbech Juniormester
26. september 2014 - 14:00 #11
Lurup ja du kan sætte bios tilbage til factory defaults tjek manuallen til dit mainboard. (sandsynligvis en jumper der skal være slået til under en start op også slås fra igen)

Og tjek om det evt. kan være at dit keyboard ikke virker med biosen af en eller anden årsag specielt de mere avancerede keyboards kan af og til ikke bruges i starten pga. driver problemer med bios. Så skift keyboard og prøve at komme ind i bios igen.
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2014 - 17:52 #12
Jeg mener at forslaget i #6 netop sætter bios tilbage til defaults.
Avatar billede pkbech Juniormester
26. september 2014 - 18:14 #13
xby
Det har du helt ret i men vil dog forslå man bruger jumperen hvis det er muligt. I stedt for at rive batteriet ud.
Avatar billede deadman Nybegynder
26. september 2014 - 22:44 #14
Sorry. Forkert tråd.

Jeg kan ikke se at Combofix har noget at gøre med et hardware problem!?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2014 - 22:58 #15
#14 Jo det har det da netop. Ifølge producenten bør det slet ikke bruges, uden erfaren hjælp.

"Please note that running this program without supervision can cause your computer to not operate correctly. Therefore only run this program at the request of an experienced helper."
Avatar billede lurup Ekspert
27. september 2014 - 22:05 #16
Hvor finder jeg manual til bundkortet så jeg kan reset den ??
Det er en MS-7748 ver1,1
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2014 - 01:37 #17
Det har du allerede gjort da du tog al strømmen fra. Jumperen er bare en anden metode for det samme. Egentlig smartere, hvis der sidder en jumper.
Avatar billede f-arn Guru
28. september 2014 - 05:29 #18
Og tjek om det evt. kan være at dit keyboard ikke virker med biosen af en eller anden årsag specielt de mere avancerede keyboards kan af og til ikke bruges i starten pga. driver problemer med bios. Så skift keyboard og prøve at komme ind i bios igen.

Det fik vi aldrig lurups reaktion på?
Avatar billede lurup Ekspert
28. september 2014 - 08:37 #19
Ok

Jeg kan stadig ikke gøre noget....
Har også prøvet med andet mus og tastatur
Avatar billede f-arn Guru
28. september 2014 - 09:53 #20
http://pcsupport.about.com/od/fixtheproblem/a/biosaccess_bios.htm

Er computeren forbundet med kabel til tastaturet?
Avatar billede lurup Ekspert
28. september 2014 - 22:48 #21
Hej igen

Ja det er med kabel tilslutning

Har både prøvet ps/2 og usb
dER SKER STADIG IKKE NOGET
Avatar billede lurup Ekspert
29. september 2014 - 21:02 #22
NU er jeg kommet lidt videre

Det er min HD der laver nummere..når jeg piller den fra kommen min bios frem

Hvis jeg sætte HD i min egen PS via usb kabel siger den at den skal formateres.
Findes der en måden jeg kan få alle mine billeder og DOC ud af den inden den rydder ud ??
Avatar billede f-arn Guru
30. september 2014 - 11:43 #23
Du kan prøve at lave en Puppy Linux og sætte PCen til at boote fra CD.

http://www.spywarefri.dk/artikel/red-dine-data-med-puppy-linux/

Jeg tror HDen er for langt ude, men det er et forsøg værd.
Avatar billede lurup Ekspert
02. oktober 2014 - 09:12 #24
Tak for svar F-ARN

Vil prøve det om 3 uger da jeg er på vej ud af døren på ferie

Vil du svare ??
Avatar billede f-arn Guru
02. oktober 2014 - 17:49 #25
Vil prøve det om 3 uger da jeg er på vej ud af døren på ferie

Jeg venter med at "svare" til jeg hører resultatet...
Avatar billede f-arn Guru
26. oktober 2014 - 17:45 #26
Tjaa.. Så ved jeg da, at jeg ikke skal prøve at hjælpe dig igen.
Avatar billede lurup Ekspert
26. oktober 2014 - 18:19 #27
F-arn

Undskyld
Vil meget gerne give dig point.....100%
Han jeg skulle hjælpe vil gerne have en fra hans arbejde til at prøve noget anden med han HD og Eksperten rykker for svar....derfor.
Skal jeg åbne igen så du kan få point ???
Ved ikke noget om hvornår jeg får det prøvet..

SORRY
Avatar billede f-arn Guru
27. oktober 2014 - 15:29 #28
Jeg er ret ligeglad med point, for i min verden er det resultater der tællr
Avatar billede lurup Ekspert
27. oktober 2014 - 16:06 #29
Ok
Tak...
Håber jeg kan blive god igen..
Sorry