Avatar billede wipo Mester
26. september 2014 - 09:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Skype code 1603

Pludselig virkede min Skype på min Windows 8.1 ikke længere - kunne ikke oprette forbindelse - derfor gik jeg ind på Skype webside for at downloade programmet igen - åbenbart en opgraderet udgave - men det kan ikke lade sig gøre:
Først komme der en rude med teksten: "Nøglen er ikke gyldig i den angivne tilstand" - Herefter: "fejlkode 1603".
Jeg synes jeg har prøvet alt det der foreslås på Skypes support side - intet virker - Jeg har læst flere indlæg om samme "1603" her i Ekspertens brevkasse - her finder jeg heller ikke svar - mange af svarene ser fuldstændigt uoverskuelige ud. Jeg vil helst ikke til at reinstallere Windows, da det åbenbart vil medføre, at alle mine andre programmer skal genindlæses, hvilket vil være et mareridt.
Gode forslag modtages gerne - der må kunne findes løsning - jeg kan se jeg ikke er den eneste med problemet.
PS. Mit genoprettelses program giver op og henviser til en fejlkode 0x80070571  ????
Avatar billede Antlars Novice
26. september 2014 - 09:20 #1
Slet Skype fra din comp. før du downloader igen.-Du beholder automatisk din gamle Skypekonto.
Avatar billede wipo Mester
26. september 2014 - 11:55 #2
Det har jeg gjort - ved hjælp af et Windows hjælpeprogram. Som bliver foreslået i Skype support.

I dette hjælpeprogram blev der vist en masse programmer som jeg kunne slette - i alfabetisk orden - Skype var der ikke - men noget der ca. så sådan ud - s??s?? - det slettede jeg.

Det hjalp desværre ikke.

Min konto er stadig aktiv ved Skype - Jeg har lavet et par ændringer i mine personlige oplysninger (tlf. nr.) det er der så kommet en mail på, hvori denne ændring bekræftes - så jeg er ikke smidt ud af deres system
Avatar billede Antlars Novice
26. september 2014 - 12:32 #3
På den måde sletter du kun noget af Skype,-ikke hele programmet.
Avatar billede wipo Mester
26. september 2014 - 17:18 #4
Nå ikke! - Hvad skal jeg så gøre?

Jeg har faktisk prøvet mange forskellige ting.

Dette problem ligner et problem Nets havde med Windows 8  ????

Løser det af sig selv når "hovederne" finder ud af at de har lavet en "smutter" ??
Avatar billede Antlars Novice
27. september 2014 - 09:16 #5
Gå ind i kontrolpanel-programmer og funktioner. Derinde ser du en liste over alle dine downloadede programmer. Markér Skype og klik på fjern.
Avatar billede wipo Mester
27. september 2014 - 11:14 #6
Det har jeg gjort - her er der desværre heller ingen Skype at slette ?

MVH  Flemming
Avatar billede wipo Mester
12. oktober 2014 - 13:52 #7
Jeg har selv fundet ud af løse problemet, og jeg kan se ud af diverse supportsider at jeg ikke er den eneste der har dette code 1603 problem.
Løsningen var at downloadede Skype på en gammel Win. XP bærbar jeg har.
Herefter kopierede jeg programmet over på et USB stik, og installerede det på min Windows 8.1 - og det virker.