Avatar billede Kngmths2605 Nybegynder
26. september 2014 - 11:59 Der er 3 kommentarer

Trådløst netværk rækker ikke langt nok.

Hej Eksperter :)

Jeg har et lille problem derhjemme, med at det trådløse netværk ikke kan række i hele hustanden. Nogle gange er wifi'en slet ikke til at finde inde på 2 af værelserne..

Er der nogle forslag til hvordan man kan forstærke netværket, eller installerer en acces point udenfor værelserne.

Kom gerne med flere bud på hvordan problemet kan løses :)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. september 2014 - 12:39 #1
Avatar billede sonalias Seniormester
26. september 2014 - 13:06 #2
Avatar billede pkbech Juniormester
26. september 2014 - 14:28 #3
1. Range extenters de andre har givet en del muligheder
2. Større antenner på dit AP / ny router med bedre chipsæt (dyrere)
3. Router/AP mere i huset med kable mellem dem (nemmeste er nok at stoppe kable fra routers 1s lan porte til router 2s wan port eller skal router 2 sættes op som AP og ikke router)**

**problemet med løsning 3 er du kommer til at havde 2 lan netværk som ikke snakke så godt sammen router 2s firewall er imellem. Kan løses via AP løsningen.

vil nok anbefalde løsning 1. i de fleste tilfælde