Avatar billede wellness_guiden Nybegynder
26. september 2014 - 12:38 Der er 1 kommentar

Tilføje linie til php.ini via cpanel

Jeg har en cloud server via cloud.dk, og har fået sat cpanel op på den, men jeg vil gerne have tilføjet zend guard loader 6,0 til den. men for det skal jeg have tilføjet en linie til php.ini for det.

Installerings doc zend guard loader:
http://files.zend.com/help/Zend-Guard/zend-guard.htm#installing_zend_guard_loader.htm

Nogen som kan hjælpe mig?
Avatar billede pkbech Juniormester
26. september 2014 - 14:15 #1
Bruger ikke selv cpanel - så kan ikke hælpe dig så meget men den her guide kunne være hjælpsom
http://support.hostgator.com/articles/cpanel/how-to-createeditdelete-a-file-using-the-file-manager
(dog lidt usikker på hvad de mener med web root)

Desuden vil jeg skyde på at din server køre en eller anden linux det betyder at du kan bruge SSH til at fjernstyre den via commandline (skal muligvis sættes op via cpanel først)

Derefter bruger du
putty.exe (lille windows program der kan bruges til at logge på linux maskiner)
eller hvis du er linux bruger crtl + alt + t og kommandoen ssh <bruger navn>@<hostnavn>

her efter kan du navigere til filen på serverens fil system og bruge nano <filenavn> til at ændre i den. Skal muligvis bruge root rettigheder su root + root password skifter dig til root bruger efter du er logget ind via en normal bruger. (kan ikke anbefales at havde åben root bruger via ssh dirkte)