Avatar billede peterbechm Novice
26. september 2014 - 15:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

internt dvd drev står som flytbart....

Hej derude
På min Lenovo T60 står det interne dvd drev som flytbart drev under "denne computer". Hvad kan jeg gøre for at få det som et almindeligt internt drev?
på forhånd mange tak...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. september 2014 - 20:38 #1
Jeg tror ikke, du kan ændre det. Det ser ud til at være standard i Windows 7 og XP, at de benævner interne DVD-drev "Enheder med flytbare medier".
Windows 8 benævner alle drev samlet som "Diskdrev".
Avatar billede peterbechm Novice
26. september 2014 - 21:01 #2
Problemet er at det står ligesom en USB pen. Dvs. som et flytbar drev.
Samt i bunden kan jeg vælge at skubbe flytbart drev ud. Som med en USB pen.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. september 2014 - 21:12 #3
Jeg kan også vælge SKUB UD, men så åbner den bare DVD skuffen.
Avatar billede peterbechm Novice
26. september 2014 - 21:33 #4
På proceslinjen er der ikonet med en usb pen med et flueben over hvor der står "sikker fjernelse af hardware og udsbubning af medier" Klikker jeg på den står der den er klar til at jeg fjerner mit dvd drev. Og jeg kan jo ikke fjerne mit interne dvd drev som en usb pen. PC'en tror det er et eksternt dvd drev..
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
26. september 2014 - 23:12 #5
Nu forstår jeg bedre, hvad du mener. Det har jeg ikke set før.
Avatar billede peterbechm Novice
02. oktober 2014 - 07:10 #6
Hej FinnRasmussen
Fandt ud af at drevet på min Lenovo rent faktisk kan klikkes fri og udtages af den bærbare pc. Så giver det jo lige pludselig mening...
Men mange tak for din tid, Hilsen Peter
Send et svar så for du point...
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
02. oktober 2014 - 09:13 #7
Læg selv svar og luk spørgsmålet. Jeg fandt jo ikke løsningen.
Venlig hilsen
Avatar billede peterbechm Novice
02. oktober 2014 - 12:11 #8
Ok