Avatar billede peterbechm Novice
26. september 2014 - 16:02 Der er 4 kommentarer

To lydenheder på St. Pc.

Hej derude
På den ene af vores to ens Fujitsu Workstations er der under enhedshåndtering registreret to lydenheder hvoraf den ene ikke kan starte. På den anden er der ikke noget problem. Hvad kan jeg evt. gøre for at få dette løst. Der er ikke mont. noget ekstra i pc'en. Har prøvet at installere Fujitsu's egen driver..
På forhånd mange tak..
Avatar billede 220661 Ekspert
27. september 2014 - 16:06 #1
Prøv at fjerne det der ikke kan starte i enhedshåndteringen ved at højreklikke på det og vælge fjern.
Hvis det er noget hardware der har blevet registreret, men ikke er fjernet korrekt ligger det og roder derinde.
Er du sikker på du ikke har haft koblet noget på ind over evt. usb porten, der måske kunne have blevet registreret som lydenhed?
Avatar billede peterbechm Novice
02. oktober 2014 - 07:14 #2
Undskyld den lange svar tid..
Har ikke umiddelbart haft noget koblet til. Hvis jeg fjerner enheden i enhedshåndtering, forsøger Windows bare at installere igen ved næste opstart. Som så ikke lykkedes fordi enheden ikke kan starte. Nogen forslag til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2014 - 09:01 #3
Undskyld for lang tilbagesvartid. Har lige været en uge på ferie :-)
Hvis det ikke er en enhed du skal bruge kan du prøve at deaktivere den i enhedshåndteringen og evt i bios hvis den er synlig her (avanceret).
Men ellers kunne du prøve at se om der er andre drivere der trænger til opdatering. Kan tænkes at netop den hardware du har problemer med er afhængig af at en anden driver er optimeret.
Jeg har med held flere gange rettet på sådanne ting ved at opdatere drivere.
Jeg bruger her et program der hedder Slimdrivers:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis) + fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/
Avatar billede peterbechm Novice
18. oktober 2014 - 00:12 #4
Hej igen
Slimdrivers løste problemet. det var en lydenhed til skærm der drillede. Så da den opdaterede skærmdriver var den der...
Mange tak for hjælpen, skriv et svar og ha en god weekend..
Hilsen Peter