Avatar billede tinem Novice
27. september 2014 - 10:12 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvordan opdaterer man SAMSUNG BDC8200 250G KOMBI?

Kan man opdatere denne http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-C8200/XEE + http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201005/20100510153239484/01960D-BD-C8200_8500-XEE-DAN-0330.pdf og hvis ja, hvordan? Grunden er at jeg godt kan se TV3 Puls på TV, men IKKE optage dette program og undrer mig over hvorfor?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2014 - 13:16 #1
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-home-theatre/blu-ray/blu-ray/BD-C8200/XEE
vælg Support
der er en 'Firmware', og derunder en opgraderingsfil, og to vejledninger - tag den til usb hvis du har en usb-stick liggende. Ellers skal du brænde en cd (og følge den anden vejledning).
Det vil opdatere maskinen med nyeste styringsprogram - dvs de seneste fejlrettelser.
Avatar billede tinem Novice
27. september 2014 - 14:17 #2
Alletiders. Jeg har fundet frem til http://www.samsung.com/dk/support/model/BD-C8200/XEE og http://downloadcenter.samsung.com/content/FM/201004/20100402172727812/USB_Upgrade_%5BEng%5D.pdf. Jeg skal så installere mappen på USB-stick og sætte det i TV, right?

Mit TV er dette http://www.sony.dk/support/da/product/KDL-32EX500 og kan se at der på siden er et USB-stik, hvor jeg så vil prøve at sætte denne i og håber så at alt går godt.

Måske har jeg også mulighed for at opgradere mit TV?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. september 2014 - 14:26 #3
Tv, dit link, support. Der er en 'improve your tv...' Og så står der Firmware under. Det er filen med data. Opdateringsprocedure må være i manualen.
Avatar billede tinem Novice
28. september 2014 - 09:54 #4
Jeg kan hverken få opgradering til Harddisk eller TV til at opgradere. De er jo forbundet og det har været et helved lige siden jeg købte disse fordi de ikke passer så godt sammen og manual overhovedet ikke kan bruges p.gra. af forskellige mærker. Har også levet med at når jeg optager så mangler der altid de sidste 5 minutter. Er bare så træt af dette.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2014 - 11:11 #5
Prøv at se i lokalavisen i de små annoncer, om der ikke er en nørd der kan komme forbi en time eller to. Man skal ikke bare give op uden kamp.
Avatar billede tinem Novice
28. september 2014 - 13:44 #6
Måske kan DETTE TV ikke bruge USB-stik bare sådan lige? Kan kun se ET USB-stik på siden af TV'et.

Købte også denne samtidig
Dongle - SONY Wireless Lan Adapter 5V
Model No. UWA-BR100
4CE6761D7415 COAO

og har her i dag fået kontakt til trådløst net og det funker, bortset fra Facebook/Twitter, hvor der står man skal oprette sig, men ved heller ikke hvordan, selvom jeg jo allerede har både Facebook og Twitter på min PC/Smartphone - men skulle det så ikke også være muligt at få kontakt til min PC/skrivebord hvor nu disse to foldere med upgrade befinder sig og opgradere på denne måde?
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2014 - 13:59 #7
#6 facebook / twitter: du skal logge ind på tv - så en remote med tastatur og/eller et tastatur er nødvendigt. TV ved jo ikke, hvilken konto du bruger på din pc.
Avatar billede tinem Novice
28. september 2014 - 15:36 #8
Lykkedes mig at opgradere fra USB-stik til TV og opgradere over netværk/internet til Harddiskoptager (her virkede det ikke fra USB-stik), men det er stadigvæk ikke muligt at optage TV3 Puls, men nu orker jeg ikke mere. Det er da utroligt at det skal være så svært og at de sælger 2 dele som ikke fungerer sammen. Men du skal have stor tak for din hjælp og skriv et svar, så vil jeg tildele dig point.
Avatar billede tinem Novice
12. oktober 2014 - 07:19 #9
@claes57 - Du skal skrive et svar for at jeg kan give dig point. :-)