Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2014 - 14:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Forlænge metal uden at svejse

Min "clips" (den man sætter ned i låsen) til min sikkerhedssele er blevet for kort/slidt, så selv om jeg har selen på bipper advarselslampe og lyd hele tiden. Rimeligt irriterende. Har prøvet at forlænge den med lidt hård silikone men det holder kun i ca 1 måned. Nogle gode råd? OBS. Der er absolut ikke plads til at have noget på siderne, så kommer den ikke ned i låsen, har prøvet.
Avatar billede Antlars Novice
27. september 2014 - 15:29 #1
Det er ikke din "clips" som er blevet for kort. Men det er din låsepal som skal fastholde selen (låsen) i nederste stilling som er blevet for løs. Den bør du få rep. ordentligt.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2014 - 16:11 #2
Det er sgu meget godt observeret Antlars, og det uden at du har kigget på den ;-) Har haft den på værksted, hvor det er konstateret at den er for kort, den man sætter i låsen. Desuden fungerer den når man tager passagersidens sele og sætter i, men tak for dit input.
Avatar billede store-morten Ekspert
27. september 2014 - 16:51 #3
Måske "Kemisk metal" hvis hæfte-evnen er god nok.
http://www.harald-nyborg.dk/p1139/plastic-padding-kemisk-metal
Kemisk metal:
Stålforstærket 2-komponents epoxymasse, der reparerer og tætner. Har umiddelbart samme konsistens som modellervoks, men bliver som stål i løbet af en time.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. september 2014 - 17:06 #4
Har kigget på det, men er der nogen der har erfaring med om det kan hæfte på sådan en lille flade eller om det er det samme som silikone. Det er kun et par millimeter eller 4 i højden/tykkelsen det drejer sig om.
Avatar billede store-morten Ekspert
27. september 2014 - 17:14 #5
Når det er hærdet, kan det files/slibes til.
Avatar billede sadolin1978 Novice
27. september 2014 - 20:11 #6
jeg ville nok overveje at høre til prisen på en helt ny sele på dit værksted det andet lyder for mig ikke som en brugbar løsning, og jeg er ikke sikker på den ville gå ved en gennemgang af bilen ved evt. syn eller §77
Avatar billede finb Ekspert
28. september 2014 - 13:36 #7
I mellemtiden kunne du bytte med nabosædet
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. oktober 2014 - 09:29 #8
Fandt, hos biltema, en slags tokomponents modelervoks som skal masseres i hånden og derefter påføres. Findes til både metal, aluminium og træ. Den er nu købt og skal afprøves.

Dem som vil have point, lægger bare et svar. Og tak til alle for jeres tid.
Avatar billede store-morten Ekspert
01. oktober 2014 - 16:10 #9
Minder om tokomponents "Kemisk Metal" så jeg tillader mig at lægge et 'svar'
Avatar billede Antlars Novice
01. oktober 2014 - 16:38 #10
"Det er sgu meget godt observeret Antlars, og det uden at du har kigget på den ;-) Har haft den på værksted, hvor det er konstateret at den er for kort, den man sætter i låsen. Desuden fungerer den når man tager passagersidens sele og sætter i, men tak for dit input."

Aha,-så havde det udmærkede værksted vel også en forklaring på hvad der havde slidt dit låsestykke i bunden.Samt en forklaring til udbedring af det, - i stedet for dette klamphuggeri.
Avatar billede michael_stim Ekspert
02. oktober 2014 - 09:53 #11
#10
Der skal ikke meget til at pisse dig af. Og ja, värkstedet havde sat lidt hård silikone på, men det var röget af. Og hvad du kalder klamphuggeri, kalder jeg at reparere i stedet for, som tendensen er blevet på de fleste värksteder, at bytte/skifte reservedele.
Avatar billede michael_stim Ekspert
26. februar 2015 - 08:19 #12
Lidt feedback her et lille halvt år efter. Det "falske" metal sidder stadig fast og det fungerer perfekt.