Avatar billede cyperbent Mester
28. september 2014 - 03:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Systemgendannelse

Når jeg forsøger at køre en systemgendannelse så får jeg istedet en fejlkode 0x80070057 som betyder at den valgte dato for den systemgenoprettelse som jeg har lavet ikke kan gennemføres.

Jeg har Windows 7 SP1, garafikkort Geforce TTI 550.

Jeg har forsøgt at at ændre i indstillingerne til talforma, men det hjalp ikke.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2014 - 06:57 #1
Data til gendannelser ligger i en mappe med begrænset plads. Data for den valgte dag er defekte - enten delvis slettet pga nyere gendannelsespunkt skulle bruge pladsen, eller fejl på disken.
Du kan prøve at køre en chkdsk fra kommandopromt - hvis det ikke hjælper, så må nu vælge en anden/nyere dato.
Avatar billede cyperbent Mester
28. september 2014 - 13:50 #2
Chkdsk har jeg prøvet at køre, men jeg kan ikke se hele processen, når jeg vælger at køre den fordi min skærm ikke kan vise det af en eller anden mærkelig årsag, muligvis en defekt skærmdriver for når jeg starter Windows 7 så viser den kort opstartsbillede i en lavere opløsning for så at skifte over til en højere opløsning.

Jeg har prøvet at køre SFC /scannow og den fandt nogle filer som ikke kunne repareres heriblandt nogle filer som hedder følgende:

Bootfix.bin
dektop.ini
netmsg.dll.mui
expand.exe.mui

Jeg ved ikke om de tre andre filer kan findes på ens Windows7 DVD? Filen Bootfix kunne jeg finde.
Avatar billede claes57 Ekspert
28. september 2014 - 14:07 #3
desktop.ini er ligemeget - det er vedr stifinder-visning af en mappe.
de to mui er ligemeget - det er pakker til installation, men har ikke noget med den kørende windows at gøre.

Du skal nok tjekke skærm-opsætningen hvis det er en stationær. Selve skærmen skal være sat til en opløsning, der passer med skærmpanelet. Det gøres via taster på skærmen, og har intet med pc at gøre - men gør, at pc vil kunne kommunikere korrekt med skærm før windows startes med drivere.

chkdsk skal køres med /r /x parametre.
Avatar billede cyperbent Mester
23. oktober 2014 - 23:32 #4
Tak for svaret
Avatar billede cyperbent Mester
02. februar 2015 - 11:54 #5
Tak for jeres svar. Jeg har fået løst problemet.
Avatar billede cyperbent Mester
17. februar 2015 - 19:20 #6
Spørgsmål lukket