Avatar billede Slettet bruger
28. september 2014 - 05:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Compaq bærbar pc oplader ikke batteriet

Jeg har en bærbar Compaq pc, som ikke længere oplader batteriet, og som ikke kan køre på batteriet.

Jeg har prøvet det sædvanlige trick med at tage batteri  og elforsyning ud og presse starknapppen ind i 30 sek. uden held.

Kører man Compaqs scanning af batteriet, siger den, at batteriet er ok. Maskinen er 2 år gammel.

Nogen der har et bud på hvad man kan gøre ?
Avatar billede jens_peter Nybegynder
28. september 2014 - 21:47 #1
For mig lyder det til, at batteriet er gået sig en tur, kører maskinen på laderen med/uden batteri?

Se evt. om du ikke har en husstandsforsikring som f.eks. vores fra Alka, der dækker elektronik i alderen op til fire år.

Hvis du har det, så anmeld skaden til forsikringsselskabet ellers køb et nyt batteri hvis laderen virker.

Det kan du jo også gøre under alle omstændigheder, der er jo nok selvrisiko på afhængigt af dine forsikringsforhold, ligesom du ikke kan få dækket sliddele som batterier alligevel.

Maskinens scanningsresultat ville jeg ikke tage så tungt, den kan jo kun melde hvad den får at vide.

Ligesom batteriet ikke koster så meget at det kan svare sig at få målt på det og den slags, det må være et oplagt sted at starte og håbe på, at det er det der er fejl på.
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2014 - 15:32 #2
tak for svaret
Avatar billede jens_peter Nybegynder
01. oktober 2014 - 23:35 #3
Velbekommen du, bare kom igen hvis der er andet.