Avatar billede Annaproblem Praktikant
28. september 2014 - 10:50 Der er 25 kommentarer

Ny Lenovo PC - virus

Hej.
Jeg har købt en 'ny' brugt computer, som næsten aldrig har været brugt.
Det er en Lenovo Ideapad Flex 14D.
Den har McAfee, som kommer op med at den har forhindret følgende programmer; PUP-FNK og PUP-FNS. PUP-FNK ligger i C:\Program Files (x86)\SmarterPoer\bin\SmarterPower.BrowserAdapter.exe.

Jeg har ingen anelse om jeg kan sige at det skal beholde programmerne eller slette dem.
Er der nogen der kan hjælp?
På forhånd tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2014 - 10:56 #1
Er det McAffe Security Scan den har? Er der ikke andre programmer der beskytter pc?
Prøv at gennemføre denne pakke:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede Annaproblem Praktikant
28. september 2014 - 11:05 #2
Tak for så hurtigt et svar!
Skal jeg så bare kører ovenstående igennem, og så ignorere det som McAfee har fundet?
Ja, det er McAfee Security Scan den har. Jeg kan ikke bare bruge den til beskyttelse af den, eller er det nødvendigt at hente andre antiprogrammer?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2014 - 11:16 #3
Ja du skal have et andet antivirusprogram, og efter min mening afinstallere McAffe Security Scan. Det klister sig på opdateringer til Flash Playeren, og er efter min mening ikke brugbart og selv et PUP program (potentialy unwanted program).
Hent Avast free eller AVG free, og brug det som antivirus.
Kør de først nævnte programmer nu #1, og herefter hver 14 dag, og pas på hvad du siger ja til på nettet. Så her du nået langt :-)
Har du et andet antivirusprogram der er udløbet på computeren skal dette selvfølgelig også afinstalleres.
28. september 2014 - 11:17 #4
Enig med #1 + #3  !!!
Avatar billede Annaproblem Praktikant
28. september 2014 - 11:17 #5
Jeg har nu fundet ud af den har 'istartsurf' som den bliver ved med at starte op på hver gang jeg åbner min browser selvom jeg har ændret i google-indstillingerne :/
Avatar billede Annaproblem Praktikant
28. september 2014 - 11:18 #6
Tusind tak, jeg kører den med det samme!!! :)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2014 - 11:19 #7
Du kan se her hvad jeg mener:
http://www.fromsej.dk/html/addons.html
Derfor så læs hvad der står når man installerer, og fravælg ting der ikke har noget med det program at gøre man vil have på computeren. Er der mulighed for det vælges altid brugerdefineret installering, og her kan "ubudne gæster" så fravælges.
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2014 - 11:21 #8
#5 Vil tro at de nævnte programmer vil kunne løse dette. Hvis ikke skal du ind i din browser under tilføjelser og fjerne det her.
Men lad os se hvad programmerne kan gøre for os først :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2014 - 11:25 #9
Avatar billede Annaproblem Praktikant
28. september 2014 - 13:06 #10
Nu har jeg kørt Adwcleaner og der kommer følgende op i loggen:

# AdwCleaner v3.310 - Report created 28/09/2014 at 12:59:32
# Updated 12/09/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 8.1  (64 bits)
# Username : windows - PLAYER
# Running from : C:\Users\windows\Downloads\adwcleaner_3.310.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

Service Deleted : 70e6ca8c

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\optimizer pro v3.2
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\globalUpdate
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro
Folder Deleted : C:\Users\windows\AppData\Local\globalUpdate
Folder Deleted : C:\Users\windows\AppData\Local\PackageAware
Folder Deleted : C:\Users\windows\AppData\Roaming\1H1Q
Folder Deleted : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Optimizer Pro
Folder Deleted : C:\Users\windows\AppData\Roaming\VOPackage
Folder Deleted : C:\Users\windows\Documents\Optimizer Pro
File Deleted : C:\Users\windows\Desktop\Optimizer Pro.lnk
File Deleted : C:\Users\windows\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_www.superfish.com_0.localstorage
File Deleted : C:\Users\windows\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_www.superfish.com_0.localstorage-journal

***** [ Scheduled Tasks ] *****

Task Deleted : Optimizer Pro Schedule

***** [ Shortcuts ] *****

Shortcut Disinfected : C:\Users\Public\Desktop\Google Chrome.lnk
Shortcut Disinfected : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Google Chrome\Google Chrome.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Internet Explorer.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google Chrome.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Launch Internet Explorer Browser.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Google Chrome.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Internet Explorer.lnk

***** [ Registry ] *****

Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run [Optimizer Pro]
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdate.OneClickProcessLauncherMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdate.OneClickProcessLauncherMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoCreateAsync
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoCreateAsync.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreClass
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreClass.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreMachineClass
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreMachineClass.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CredentialDialogMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CredentialDialogMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachineFallback
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachineFallback.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassSvc
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassSvc.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.ProcessLauncher
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.ProcessLauncher.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3COMClassService
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3COMClassService.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachineFallback
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachineFallback.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebSvc
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebSvc.1.0
Key Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\IePluginServices
Key Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\WindowsMangerProtect
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{3278F5CF-48F3-4253-A6BB-004CE84AF492}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{577975B8-C40E-43E6-B0DE-4C6B44088B52}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{C007DADD-132A-624C-088E-59EE6CF0711F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{02A96331-0CA6-40E2-A87D-C224601985EB}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{1AA60054-57D9-4F99-9A55-D0FBFBE7ECD3}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{3278F5CF-48F3-4253-A6BB-004CE84AF492}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{3B5702BA-7F4C-4D1A-B026-1E9A01D43978}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{577975B8-C40E-43E6-B0DE-4C6B44088B52}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{5E89ACE9-E16B-499A-87B4-0DBF742404C1}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{69F256DF-BA98-45E9-86EA-FC3CFECF9D30}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{6E87FC94-9866-49B9-8E93-5736D6DE3DD7}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{7E49F793-B3CD-4BF7-8419-B34B8BD30E61}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{834469E3-CA2B-4F21-A5CA-4F6F4DBCDE87}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{8529FAA3-5BFD-43C1-AB35-B53C4B96C6E5}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{ADBC39BE-3D20-4333-8D99-E91EB1B62474}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{E06CA7F5-BA34-4FF6-8D24-B1BDC594D91F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F6421EE5-A5BE-4D31-81D5-C16B7BF48E4C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{FD8E81D0-F5FE-4CB1-9AEA-1E163D2BAB78}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{5E89ACE9-E16B-499A-87B4-0DBF742404C1}
Key Deleted : HKCU\Software\BRS
Key Deleted : HKCU\Software\GlobalUpdate
Key Deleted : HKCU\Software\InstalledBrowserExtensions
Key Deleted : HKCU\Software\Optimizer Pro
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\{1146AC44-2F03-4431-B4FD-889BC837521F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{1146AC44-2F03-4431-B4FD-889BC837521F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{3A7D3E19-1B79-4E4E-BD96-5467DA2C4EF0}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{6791A2F3-FC80-475C-A002-C014AF797E9C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\GlobalUpdate
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\InstallCore
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\InstalledBrowserExtensions
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Optimizer Pro_is1
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\InstalledBrowserExtensions

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.16384

Setting Restored : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Search Page]
Setting Restored : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Search Page]

-\\ Mozilla Firefox v

-\\ Google Chrome v37.0.2062.120

[ File : C:\Users\windows\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [8408 octets] - [28/09/2014 12:57:26]
AdwCleaner[S0].txt - [7321 octets] - [28/09/2014 12:59:32]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [7381 octets] ##########

Giver det mening?
Avatar billede Annaproblem Praktikant
28. september 2014 - 13:13 #11
Jeg kan ikke finde ud af, hvad ud mener med dette.
'Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.'

Skal jeg derfor nu slette Mcafee og installere det nye virusprogam? Og skal jeg downloade begge af disse filer:

http://www.avast.com/da-dk/
http://free.avg.com/eu-en/free-antivirus-download?ICID=fs-hom-ba-favd-a

Den log jeg har kopieret ind ovenfor, står i min Notesblog.

På forhånd tak! Jeg sætter stor pris på det!
Avatar billede bpb Seniormester
28. september 2014 - 15:06 #12
"Og skal jeg downloade begge af disse filer?"  (#11)

Nej, kun en af dem!

Den første giver dig Avast Free, den anden AVG Free.

Meningen er at du skal vælge det af de to programmer du helst vil have.

Man skal aldrig køre to antivirus programmer på samme computer.

(Jeg har selv brugt Avast Free i en årrække, og er godt tilfreds.  Har ingen erfaring med AVG eller McAfee.)
Avatar billede Annaproblem Praktikant
28. september 2014 - 16:00 #13
Haha, okay, nu har jeg ellers installeret begge antiprogrammer :)
Så må jeg bare få afinstalleret det ene. Valgen kan enten være med en elle-belle-bytte-købmand eller din anbefaling, så jeg tror jeg vælger Avast Free :)

Tak.
Avatar billede Annaproblem Praktikant
28. september 2014 - 16:14 #14
220661 - vil du have point?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2014 - 17:31 #15
Det vil jeg da godt, men ville egentlig godt se loggen fra Malwarebytes først for at se om den har fjernet de der PUP programmer du beskriver?
CCleaner har du også kørt?
Avatar billede Annaproblem Praktikant
28. september 2014 - 20:45 #16
Yes, jeg har kørt alt hvad du beskrev! Du skal virkelig have tusind tak, uden din hjælp havde jeg ikke fået den op at køre.
Det her er hvad der kom i loggen:

# AdwCleaner v3.310 - Report created 28/09/2014 at 12:59:32
# Updated 12/09/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 8.1  (64 bits)
# Username : windows - PLAYER
# Running from : C:\Users\windows\Downloads\adwcleaner_3.310.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

Service Deleted : 70e6ca8c

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\optimizer pro v3.2
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\globalUpdate
Folder Deleted : C:\Program Files (x86)\Optimizer Pro
Folder Deleted : C:\Users\windows\AppData\Local\globalUpdate
Folder Deleted : C:\Users\windows\AppData\Local\PackageAware
Folder Deleted : C:\Users\windows\AppData\Roaming\1H1Q
Folder Deleted : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Optimizer Pro
Folder Deleted : C:\Users\windows\AppData\Roaming\VOPackage
Folder Deleted : C:\Users\windows\Documents\Optimizer Pro
File Deleted : C:\Users\windows\Desktop\Optimizer Pro.lnk
File Deleted : C:\Users\windows\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_www.superfish.com_0.localstorage
File Deleted : C:\Users\windows\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Local Storage\hxxp_www.superfish.com_0.localstorage-journal

***** [ Scheduled Tasks ] *****

Task Deleted : Optimizer Pro Schedule

***** [ Shortcuts ] *****

Shortcut Disinfected : C:\Users\Public\Desktop\Google Chrome.lnk
Shortcut Disinfected : C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Google Chrome\Google Chrome.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Internet Explorer.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Google Chrome.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Launch Internet Explorer Browser.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Google Chrome.lnk
Shortcut Disinfected : C:\Users\windows\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\TaskBar\Internet Explorer.lnk

***** [ Registry ] *****

Value Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run [Optimizer Pro]
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdate.OneClickProcessLauncherMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdate.OneClickProcessLauncherMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoCreateAsync
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoCreateAsync.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreClass
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreClass.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreMachineClass
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CoreMachineClass.1
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CredentialDialogMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.CredentialDialogMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachineFallback
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassMachineFallback.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassSvc
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.OnDemandCOMClassSvc.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.ProcessLauncher
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.ProcessLauncher.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3COMClassService
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3COMClassService.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachine
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachine.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachineFallback
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebMachineFallback.1.0
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebSvc
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\globalUpdateUpdate.Update3WebSvc.1.0
Key Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\IePluginServices
Key Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Eventlog\Application\WindowsMangerProtect
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{3278F5CF-48F3-4253-A6BB-004CE84AF492}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{577975B8-C40E-43E6-B0DE-4C6B44088B52}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{C007DADD-132A-624C-088E-59EE6CF0711F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{02A96331-0CA6-40E2-A87D-C224601985EB}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{1AA60054-57D9-4F99-9A55-D0FBFBE7ECD3}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{3278F5CF-48F3-4253-A6BB-004CE84AF492}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{3B5702BA-7F4C-4D1A-B026-1E9A01D43978}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{577975B8-C40E-43E6-B0DE-4C6B44088B52}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{5E89ACE9-E16B-499A-87B4-0DBF742404C1}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{69F256DF-BA98-45E9-86EA-FC3CFECF9D30}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{6E87FC94-9866-49B9-8E93-5736D6DE3DD7}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{7E49F793-B3CD-4BF7-8419-B34B8BD30E61}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{834469E3-CA2B-4F21-A5CA-4F6F4DBCDE87}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{8529FAA3-5BFD-43C1-AB35-B53C4B96C6E5}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{ADBC39BE-3D20-4333-8D99-E91EB1B62474}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{E06CA7F5-BA34-4FF6-8D24-B1BDC594D91F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F6421EE5-A5BE-4D31-81D5-C16B7BF48E4C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\CLSID\{FD8E81D0-F5FE-4CB1-9AEA-1E163D2BAB78}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{5E89ACE9-E16B-499A-87B4-0DBF742404C1}
Key Deleted : HKCU\Software\BRS
Key Deleted : HKCU\Software\GlobalUpdate
Key Deleted : HKCU\Software\InstalledBrowserExtensions
Key Deleted : HKCU\Software\Optimizer Pro
Key Deleted : HKCU\Software\AppDataLow\{1146AC44-2F03-4431-B4FD-889BC837521F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{1146AC44-2F03-4431-B4FD-889BC837521F}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{3A7D3E19-1B79-4E4E-BD96-5467DA2C4EF0}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\{6791A2F3-FC80-475C-A002-C014AF797E9C}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\GlobalUpdate
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\InstallCore
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\InstalledBrowserExtensions
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\Optimizer Pro_is1
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\InstalledBrowserExtensions

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.16384

Setting Restored : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Search Page]
Setting Restored : [x64] HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main [Search Page]

-\\ Mozilla Firefox v

-\\ Google Chrome v37.0.2062.120

[ File : C:\Users\windows\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [8408 octets] - [28/09/2014 12:57:26]
AdwCleaner[S0].txt - [7321 octets] - [28/09/2014 12:59:32]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [7381 octets] ##########
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2014 - 21:00 #17
Hej og velbekomme :-).
Du har sendt loggen fra AdwCleaner igen som jeg har set.
Malwarebytes er program nr 2 du skulle hente og køre fra indlæg #1.
Har du slet ikke kørt dette?
Avatar billede Annaproblem Praktikant
28. september 2014 - 22:11 #18
Jo, jo, jeg har kørt det, meen jeg husker ikke der kom nogen anden log frem. Jeg har prøvet at se om jeg har kunnet finde en log tilknyttet Malwarebytes i mine mapper men uden held desværre :(
29. september 2014 - 05:38 #19
ADWCleaner fik da slettet en del UTØJ !!!

Speciel denne [optimizer pro] med tilbehør ...
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2014 - 08:46 #20
#18 Hvis du åbner programmet og går ind under historie kan du se hvad der er slettet. Står der ikke noget der vil jeg anbefale du kører en ny scanning, renser og lægger log herind.
#19 Enig!
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2014 - 17:59 #21
Hvis du beholder Avast så fjern alle rester fra AVG, med Remove tool eller kan det blive en langsom computer.

Se billed.
http://i.imgur.com/KXeZNwm.png

Vælg 32 bits hvis det er 32 bits udgave af AVG du har downloadet. Hvis det er 64 bits udgave af AVG, så brug 64 bits udgave af Remove tool. Ved du ikke om det er 32 eller 64 bits så kør dem begge, det skader ikke.

http://www.avg.com/us-en/utilities
Avatar billede bpb Seniormester
30. oktober 2014 - 20:06 #22
"Jeg har selv brugt Avast Free i en årrække, og er godt tilfreds"  (#12)

Lidt sent - men her idag kom der en ny version af Avast, kaldet version Avast 2015.10.0.2206.  (Altså antivirus programmet, ikke antivirus definitionerne.)

Avast 2015.10.0.2206 kører meget dårligt på min Windows 8.1 computer.  Den beslaglægger ca. 30 procent af CPUens kapacitet - og bliver ved med det i henved en halv time efter at computeren er startet op.

Det kan kun være en fejl i Avast 2015 programmet.  Forhåbentlig bliver den rettet snart.  Ellers går jeg muligvis over til Microsoft Security Essentials.

Hvis du ikke har reageret på meddelelsen fra Avast om, at en ny version af programmet er tilgængelig, så lad være, og behold den gamle version indtil videre.

I stedet for godt tilfreds skulle jeg måske have skrevet:  I det store og hele tilfreds.  Jeg klikker aldrig på de irriterende pop-up vinduer  (GrimeFighter, og den slags)  der påstår at kunne løse allehånde problemer.  Lidt Googling tyder på, at en og anden har haft dårlige erfaringer med dem.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. oktober 2014 - 20:16 #23
Kører også Avast  2015.10.0.2206 her på min Windows 8 pro pc. Jeg har ingen problemer med at den er resurse krævende, så det forstår jeg ikke rigtigt??
Avatar billede bpb Seniormester
24. november 2014 - 18:40 #24
Opklaret!  Ingen fejl i Avast.

I CCleaner  (Indstillinger -- > Overvåger)  er flueben nu fjernet ud for  "Aktiver system overvågning"  og  "Aktiver aktiv overvågning".

Det hjalp.  Avast bruger ikke længere 25 minutter efter hver opstart på at undersøge CCleaner's overvågning.

#23:  Du havde ret.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. november 2014 - 19:16 #25
Lægger et svar her nu (#14). Kører den fint som den skal?

Hvis der er andre du vil tildele point skal du bede dem om svar, som du så tjekker af sammen med mit, når vi er helt færdige :-)