Avatar billede todd24 Nybegynder
29. september 2014 - 04:05 Der er 4 kommentarer

Skærm

hejsa

jeg skal købe en ny skærm og har kigget på nogle af de nye 4K skærme i ultra HD
sagen er bare den, at nogle af de spil som jeg spiller har screen tearing, og jeg har forgævet forsøgt at løse det, så der er vel ingen vej uden om en g-sync skærm, eller hvad?

nogle forslag?
Avatar billede chalde Seniormester
29. september 2014 - 08:23 #1
Du kan også vælge at køre med vsync og hvis du har et ønske om at skulle over 60fps, så en skærm med højere opdateringsfrekvens.
Med g-sync låser du dig til nvidia for at kunne udnytte det. Derudover er Adaptive-Sync på vej: http://vr-zone.com/articles/death-spiral-nvidias-g-sync-begun/77368.html
Avatar billede todd24 Nybegynder
03. oktober 2014 - 02:01 #2
hej chalde

spændende med adaptive sync, som jeg læser det så fungere det ligesom med g-sync, man skal bare bruge en display port på skærm og computer, og så kan man frit vælge skærm istedet for at være låst fast til skærme med g-sync..
Avatar billede chalde Seniormester
03. oktober 2014 - 06:07 #3
#2 Ja, men teknologien er ikke færdig endnu og vil blive optional. Så hvis det skal være lige nu og her, så er det g-sync.
Avatar billede todd24 Nybegynder
05. oktober 2014 - 05:34 #4
problemet med g-sync er at man er låst fast til et meget begrænset udvalg af skærm som er meget dyre..