Avatar billede FrischHenriksen Nybegynder
29. september 2014 - 09:23 Der er 10 kommentarer

Boot fra CD, uden tastatur i mens computer booter

Goddag, mit problem er at mit tastatur ikke virker imens jeg booter min computer, og jeg skal have formateret min computer.

Jeg har kun et USB tastatur, og jeg har forsøgt at skifte USB port, jeg må ikke få lov at køre den autorun der er på CDen, fordi det er et 64bit windows, og jeg har 32bit windows installeret, så jeg skal have den til at boot fra min CD, uden at skulle "press any key", kan dette lade sig gøre, eller skal jeg have fat i et gammelt tastatur(kan ikke huske hvad stikket hedder)...

På forhånd mange tak for hjælpen :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
29. september 2014 - 09:27 #1
bcdedit, måske?

Har aldrig testet det.

http://technet.microsoft.com/en-us/magazine/ff404185.aspx
Avatar billede FrischHenriksen Nybegynder
29. september 2014 - 09:31 #2
tak for forslaget, jeg kigger lidt på det :)
Avatar billede FrischHenriksen Nybegynder
29. september 2014 - 09:48 #3
Jeg har kigget lidt på det, og jeg kan ikke finde ud af hvilket ID mit CDromdrev har, som man åbenbart bruger til at tilføje den some bootsekvens
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2014 - 10:21 #4
som regel virker computeren slet ikke uden et tastatur tilsluttet. nej, du kan ikke trykke "any key" uden noget.
Avatar billede FrischHenriksen Nybegynder
29. september 2014 - 10:30 #5
tak for bumpet :)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2014 - 12:30 #6
Havde lånt et gammelt ps2 tastatur, og så havde jeg kigget efter i bios om man kunne sætte usb til at være aktiv under boot så det virker altid. Der er normalt indstillinger for dette i bios. Indstillingerne kan dog være forskellige.
https://www.ecobutton.com/uk/A4.0/support/images/46.jpg
Avatar billede FrischHenriksen Nybegynder
29. september 2014 - 12:46 #7
Det er også hvad jeg gør, hvis ikk jeg finder nogen der kender en mulighed at gøre det på andre måder, udover bcdedit, det virker ret uoverskueligt at gå igang med, men tak for forslaget :)
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2014 - 13:01 #8
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2014 - 13:05 #9
Ps. du kan få det i enhver computerforretning. Men måske har en af dine bekendte et sådan stik. Det var almindeligt, at få det med, når man købte et tastatur.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. september 2014 - 14:11 #10
#8 god og billig løsning på dette problem :-)