Avatar billede bas Forsker
29. september 2014 - 13:37 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Word 2003 - slet tom sidefod

Hej

Kan man i Word 2003 slette en tom sidefod?
Hvordan gøres dette i så fald?

På forhånd tak.

/Martin
29. september 2014 - 13:46 #1
Hvad vil du slette, hvis den er tom?

Handler om at justere margener?
Avatar billede bas Forsker
29. september 2014 - 14:45 #2
Ja præcis, sidefoden fordeler sig ligesom over to sider. Jeg har prøvet at flytte lidt under Layout under Sideopsætning, men synes ikke helt det hjalp noget. Jeg vil gerne have at indholdet kun fylder én side.
29. september 2014 - 14:55 #3
Umiddelbart lyder det som on du har fået indsat en række linjeskift i din sidefod.

Prøv at placere markøren i sidefoden, og se om ikke du kan fjerne dem med Delete-tasten/Backspace.
Avatar billede bas Forsker
30. september 2014 - 07:58 #4
Nu kan jeg se, at der i den .dot, som dokumentet er baseret på, er et sektionsskift. Det har jeg slettet.
Men jeg vil gerne prøve at gøre det, så sidefoden starter lidt højere oppe samt, at gøresidefoden bredere. Er det muligt?
Jeg har prøvet under Sideopsætning, men så rykkes sidefoden, så der igen kommer en side 2.
30. september 2014 - 09:03 #5
Din bundmargen skal matche det, du indsætter som sidefod. Så prøv at øge bundmargenen.

Der er intet til hinder for at sidefoden er bredere end resten af dokumentet. Indstil højre og venstre margen når sidefodens indhold er markeret.
Avatar billede bas Forsker
30. september 2014 - 13:35 #6
Ok, og det hele styres under Sideopsætning?
Bunden af sidefodens stiblede ramme er konstant placeret
helt nede langs papirets bund - altså der ingen margin ned
til bunden. Jeg har prøvet ændre det i sideopsætning.
01. oktober 2014 - 14:24 #7
"Bunden af sidefodens stiblede ramme" ??? - hvad er det?

Er det mon en tekstboks, der er indsat i sidefoden?
Hvis det er, så prøv at slette tekstboksen.

Hvilken version af Word anvender du?
01. oktober 2014 - 14:25 #8
Ups - 2003-versionen selvfølgelig;-)
01. oktober 2014 - 14:26 #9
Kan du evt. uploade dokumentet på gupl.dk, og sætte linket ind i en kommentar her.
Avatar billede bas Forsker
01. oktober 2014 - 17:34 #10
Jeg har Word 2007 herhjemme, men jeg har lige lagt et billede op på
http://plougweb.dk/sidefod/sidefod.png.

Den stiplede ramme angiver i Word 2003 mig bekendt, hvor sidefoden er placeret - samt dens størrelse?.
Jeg vil gerne prøve at have denne ramme flyttet højere op, så dens bund komme længere væk fra dokumentets bund. Jeg tænker, at sidefodens placering gør, at der fremtvinges en ekstra side eller?
Derudover vil jeg gerne have den stiplede ramme gjort bredere.
Avatar billede bas Forsker
01. oktober 2014 - 17:34 #11
...der kom et punktum for meget med i adressen..

http://plougweb.dk/sidefod/sidefod.png
02. oktober 2014 - 08:38 #12
Den nederste kant i den stiplede firkant er afstanden fra papirets kant til sidefoden, som har sin egen indstilling.
(fanen Layout)

Den øverste kant i firkanten er bundmargenen.
(fanen Margener)

Højre og venstre side i firkanten er hhv. højre og venstre margen, som kan indstilles hvis du markerer hele indholdet i sidefoden.
(fanen Margener)
Avatar billede bas Forsker
21. januar 2015 - 12:18 #13
erikjuul, vil du have points?
Så lukker jeg.
21. januar 2015 - 13:06 #14
Du får et svar.

Troede du havde glemt spørgsmålet!
Avatar billede bas Forsker
21. januar 2015 - 13:14 #15
Jeg beklager, at jeg har været så længe om at vende tilbage.