Avatar billede Anders_D Nybegynder
29. september 2014 - 15:07 Der er 5 kommentarer

Gå til - anden fane i samme regneark

Hej ekspert
Jeg er ny på dette site, men har tit kigget med på sidelinjen.
Hvordan kan jeg skrive en formel, så jeg kan markere en celle på én fane og så bruge formlen til at finde næste forekomst der evt er på en anden fane. Jeg kører i Excel 2013.
På forhånd tak for svar.
mvh Anders
Avatar billede anedi Ekspert
02. oktober 2014 - 10:30 #1
Kan du beskrive lidt nærmere, hvad det er du ønsker?

Som jeg forstår dig vil du eksempelvis taste et tal eller en tekst i en celle i dit første faneblad.

Hvad vil du så have returneret? Adressen på en celle, hvor dette tal eller tekst forekommer?

Du skriver, at den næste forekomst evt. er på en anden fane. Er det mange faner vi taler om eller blot en anden fane? Og kan den værdi/tekst du søger stå i alle rækker og kolonner, eller er det eksempelvis kun i kolonne A?

Vh
Anedi
Avatar billede Anders_D Nybegynder
03. oktober 2014 - 08:58 #2
Hej
Mit problem er, at jeg har en samlet prisliste på et sheet. Dette sheet er med formler linket til >100 andre sheets, hvor kalkulationen af de enkelte varer er.
Jeg vil gerne kunne "hoppe" fra et varenummer i den samlede prisliste over til det sheet, hvor den pågældende vare er kalkuleret. Håber, der er én, der kan give mig en nem løsning.
MVH
Anders D
Avatar billede anedi Ekspert
03. oktober 2014 - 11:35 #3
Hej Anders

I din samlede prisliste må du bruge en eller anden funktion til at finde varens pris i det sheet, hvor oplysningerne stammer fra.
Jeg tænker, at du måske bruger et lopslag eller en indeks-funktion.
Hvordan ved du her, hvilke ark der skal kigges i efter den rigtige vare/pris. Jeg tænker, at du på samme måde kan bruge en hyperlink-funktion til at komme hen til det ark, hvor dit opslag stammer fra.

Du kan evt. prøve at ligge et anonymiseret eksempel op på gupl.dk med henvisning herind, så vil jeg gerne forsøge at hjælpe.

Vh
Anedi
Avatar billede Anders_D Nybegynder
05. oktober 2014 - 17:02 #4
Tak for jeres forslag. Det vil jeg teste. Jeg vender tilbage, hvis jeg stadig synes, at det er op ad bakken.
Tak for hjælpen.
Anders_D
Avatar billede Anders_D Nybegynder
13. marts 2015 - 08:31 #5
Jeg har fundet løsningen på problemet og lukker derfor spørgsmålet.
Er der en funktionalitet til at lukke - eller er dette OK?

Anders D