Avatar billede tzinck Novice
29. september 2014 - 15:28 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Koble 2 routere sammen

Jeg er ved at forsøge at koble 3 routere sammen for at dække hele huset.

en mobil router (som har internetsignalet) og 2 alm

Mobilrouteren har LAN port, så jeg linker dem sammen med kabler.

Jeg har læst at:

- De ikke må have samme ip adr
- At jeg ikke skal bruge WAN porten på router 2 og 3
- Jeg skal slå DHCP fra på router 2 og 3

Min udfordring er at når jeg slår DHCP fra på Router 2 (TP-LINK TL-WDR4300 N750), skal den genstarte, og når den er genstartet kan jeg ikke komme i kontakt med den længere.

Hvordan klarer jeg lige det ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2014 - 15:45 #1
Du skal formentlig blot sørge for at router 2 er kabelforbundet med mobilrouteren, via LAN porte i begge.

Router 2 skal dog også have en IP-adresse i samme område som mobilrouterens DHCP uddeler af.
Avatar billede tzinck Novice
29. september 2014 - 16:12 #2
Tak for svar.

Hvordan sikrer jeg at Router 2 får en IP-adresse i samme område som mobilrouterens DHCP uddeler af.

Jeg er ikke så stiv i alle de der netværks ting :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2014 - 16:47 #3
Hmm
1) Check hvad IP som mobilrouteren har: Lad os x.y.z.1
2) Slå DHCP til på router 2 (dvs. lav en reset)
3) Forbind og slå DHCP fra igen
4) Giv den IP: x.y.z.250 (og router 3 kan så få x.y.z.251)
5) Genstart router 2 og forbind med kabel til mobilrouter
...sådan ca....
Avatar billede tzinck Novice
29. september 2014 - 16:51 #4
Citat: Giv den IP: x.y.z.250 (og router 3 kan så få x.y.z.251)

Spg. - Som "Default gateway" på router 2 ?
Avatar billede tzinck Novice
29. september 2014 - 17:10 #5
Det virker ikke. Der er ingen forbindelse efter jeg slår DHCP fra og routeren rebooter - heller ingen forbindelse til routeren før jeg har resat den igen
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2014 - 17:29 #6
Jeg taler om router 2s IP. Den gateway som router 2 evt måtte have skal være x.y.z.1
Avatar billede tzinck Novice
29. september 2014 - 21:21 #7
Jeg opgiver :'(

Jeg gider ikke bruge mere tid på det. Nu har jeg brugt hele dagen på det :-(

Jeg køber et nyt access point - plug and play :-)

Tak for forsøget. Læg et svar så skal du få point for et godt forsøg :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. september 2014 - 21:54 #8
Ingen point til mig, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.

Men, altså, du kan spare pengene. Skriv de oplysninger du har. IP-nummer, gateway, dns, etc etc. Så finder vi nok ud af det. Det er ikke ligefrem raketvidenskab ;)
Avatar billede tzinck Novice
30. september 2014 - 16:55 #9
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2014 - 20:27 #10
Hehe - der er også ting i verden, som jeg ikke forstår.

Nu ser det ud til at du har adgang til den der TP-LINK. På den side du viser nu, skal du slå DHCP fra, men skrive Gateway til 192.168.1.1, og de to DNS til hhv. 8.8.8.8 og 8.8.4.4

Så skal formentlig under "Network" på TP-Link sætte adressen til 192.168.1.250 - det bliver TP-linkens nye IP-adresse.

Så skulle du kunne forbinde TP-Link med Huawai med kabel i begges LAN-porte.

Og så sku' det burde virke.
Avatar billede tzinck Novice
09. oktober 2014 - 16:28 #11
Hej. jeg har lige haft et par dage væk...

Når jeg prøver et får jeg error code 26106

The IP address is the same with LAN IP address

(på TP-LINK'en)(router 2)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2014 - 16:39 #12
Hmm, ja, det er jo så fordi der må være to på dit netværk med samme IP-adresse. Prøv bare en anden.

(Altså din gateway skal være 192.168.1.1)
Avatar billede tzinck Novice
09. oktober 2014 - 16:52 #13
Ja - undskyld... Den skriver NOT

The IP address is NOT the same with LAN IP address

Jeg prøvede at lave den om til 192.168.1.2 - med samme resultat
Avatar billede tzinck Novice
09. oktober 2014 - 16:55 #14
næ, så skriver den

is not the same subnet

Jeg overgiver mig snart :'(
Avatar billede tzinck Novice
09. oktober 2014 - 17:22 #15
Hmmm - det duede heller ikke :''(
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. oktober 2014 - 18:47 #16
Hvor sætter du routerens egen IP-adresse?
Avatar billede tzinck Novice
21. oktober 2014 - 18:12 #17
Nu har jeg bestilt ny Internetforbindelse - og dermed får jeg også en anden router, der forhåbentlig er mere medgørlig :-)

Jeg skal rode med det i morgen :-)
Avatar billede tzinck Novice
01. november 2014 - 13:04 #18
Ja, det fungerede uden problemer med det samme. Jeg brugte den guide jeg havde fået fra TP-Link.
Min konklusion må være st den Huawei router på en eller anden måde ikke kunne arbejde sammen med den anden router...

Men hovedsagen er at det nu fungerer.

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede tzinck Novice
31. december 2014 - 16:34 #19
Nå, men er du sikker på at du ikke vil have point :-)
Avatar billede tzinck Novice
14. marts 2015 - 16:53 #20
hej...

Har du mod på en omgang mere :-)

Ny konfiguration - nye problemer :´-(

http://www.eksperten.dk/spm/1002415
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. marts 2015 - 19:28 #21
Det ser da ud til at gå rigtig fint derover