Avatar billede denero Juniormester
29. september 2014 - 17:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af overskriftsniveau, Word 2010

1    Overskrift 1 (niveau 1)
Tekst

1.1    Overskrift 2 (niveau 2)
Tekst

1.1.1    Overskrift 3 (niveau 3)
Tekst

2    Overskrift 2 (niveau 1)
Tekst

1.2    Overskrift 2 (niveau 2)
Tekst

2.1.1    Overskrift 2 (niveau 3)
Tekst

Har nogle brugerdefinerede overskriftstypografier, men som det vises i ovenstående, opdaterer det ikke korrekt i "Overskrift 2" skulle være 2.1 i stedet for 1.2.

Hvordan retter jeg det.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. september 2014 - 18:22 #1
Følg anvisningerne i følgende engelske artikel til punkt og prikke (du må ikke springe over noget).
http://www.shaunakelly.com/word/numbering/OutlineNumbering.html

Problemer, som dem du ser, kan f.eks. skyldes forkert sammensætning/opbygning af numrene for de enkelte niveauer (feltet "Angiv formatering af nummer") eller forkert valg i feltet "Genstart liste efter" i dialogboksen "Rediger/Definer opstilling i flere niveauer". Der er tilsyneladende forkert opbygning af Overskrift 2, men der kan være andre ting, der også skal rettes til. Det er ikke muligt at sige præcis, hvor fejlene er, uden at se den konkrete opbygning. Den konkrete fejl, som du har illustreret for Overskrift 2, vil være der hvis Overskrift 2 ikke er defineret til at genstarte efter niveau 1 (feltet "Genstart liste efter").

Hvis alt mht. nummerering er defineret som forklaret i Shauna Kellys artikel, virker det korrekt og stabilt.
Avatar billede denero Juniormester
06. oktober 2014 - 09:21 #2
Undskyld ventetiden.
Jeg har virkelig prøvet, men det er ikke lykkedes. Måske mit engelsk heller ikke rækker. Er der ikke en dansk forklaring på det. Kunne det evt. laves i VBA, da det drejer sig om flere computere eller kan det "overføres" i en skabelon?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
06. oktober 2014 - 11:49 #3
At programmere korrekt opsætning af nummerering i VBA er temmelig kompliceret, og det kræver i den grad, at man forstår alle sammenhængene.

Alt vedr. typografidefinitioner og dermed også opsætning af nummerering kan gemmes i en skabelon.

Der findes mig bekendt ikke en detaljeret dansk vejledning (jeg har planer om at lave en på et tidspunkt).

Der er en del skærmdumps i Shauna Kelly's artikel. Knapper i dansk version er placeret samme sted som i den engelske version, så du kan finde dem ud fra placeringen. Måske det hjælper.
Avatar billede denero Juniormester
29. oktober 2014 - 08:58 #4
Har fundet ud af det via det, du foreslog/henviste til. Man kan i øvrigt indspille hele processen på en makro.
Lægger du et svar?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
29. oktober 2014 - 09:47 #5
Her kommer svar.
Du skal være opmærksom på, at koden, som Word optager mht. nummerering, når man optager en makro, er meget, meget langt fra optimal. Den linker styles til ListTemplates via ListGalleries med specifikke numre, og det er ikke en stabil størrelse. Samme nummer kan pege på forskellige definitioner fra gang til gang.