Avatar billede MrHartmann Nybegynder
29. september 2014 - 17:39 Der er 3 kommentarer

Fjern Costmin

Jeg har for nyligt hentet nogle forskellige programmer fra nogle måske lidt skumle sider, og selvfølgelig har jeg fået uønskede programmer med i pakken. Et af dem hedder 'Costmin', og går ind og tilføjer sig selv som en udvidelse i Google Chrome. Når jeg vil fjerne et program, er der ikke nogle jeg ikke kender, og selvom jeg kører scan med Windows Defender og CCleaner, kan jeg ikke finde noget. Er der nogen som kan give mig råd til, hvordan jeg kan fjerne det uønskede program?
Avatar billede moddi100 Seniormester
29. september 2014 - 23:53 #1
Åbn Chrome og skriv følgende i adresse-linjen:
about:plugins

Der skulle du så i første omgang kunne deaktivere det. Alternativt kan du prøve med MalwareBytes anti-malware eller lign. anti-virus-programmer.
30. september 2014 - 06:02 #2
CCleaner er IKKE beregnet til den slags oprydning !!!

---

Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, Win8, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2014 - 20:14 #3
Fandt denne guide:
http://malwaretips.com/blogs/remove-costmin-virus/

Ps de programmer som der er beskrevet i #1 og #2 indgår også i denne guide, samt flere tips til hvordan den fjernes.