Avatar billede per2edb Praktikant
29. september 2014 - 20:43 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Via VBA Sæt standardværdien i en tabel

Jeg har en Tabel:  Ordre
Der er et Feltnavn: Valuta
Datatype: Tal
Standardværdi: 1  (Skal kunne ændres fra VBA)

Denne standardværdi ønsker jeg at kunne sætte i VBA

Kan i hjælpe!
Avatar billede Sitestory Mester
29. september 2014 - 21:06 #1
Ja, men du skal være LANGT mere specifik. Er "Ordre" og "Valuta" navngivne områder eller hvad, og efter hvilke kriterier skal standardværdien ændres fra 1, hvis den skal ændres?

VBA er som en strikkeopskrift: Én ret, to vrang. Man kan ikke bare sige og programmere, at "trøjen skal passe en midaldrende".
Avatar billede fdata Forsker
29. september 2014 - 21:15 #2
Helt enkelt:
  Me.Valuta.DefaultValue = 100
Avatar billede per2edb Praktikant
29. september 2014 - 21:28 #3
Ja på formen gælder det du oplyser, men tabellen skal permanent have ændret Standardværdien så tabelnavnet skal vel indgå
Avatar billede terry Ekspert
30. september 2014 - 08:20 #4
CurrentDb.TableDefs("Ordre").Fields("Valuta").DefaultValue = 2