Avatar billede mcwagner Juniormester
30. september 2014 - 11:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

installering af windows 8 på ny harddisk

Hejsa

Jeg har skiftet min harddisk ud fra min ny indkøbt bærbar til en SSD harddisk Hvordan kan jeg få windows 8 over på SSD?
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2014 - 11:19 #1
nogle gange følger der et program og et kabel med til ssd.
Ellers skal du koble ssd på via usb og så med et program kopiere indhold over (ikke bare kopi via stifinder)
program, fx http://www.paragon-software.com/da/home/migrate-OS-to-SSD/
usb, fx https://www.avxperten.dk/usb-til-sata/usb-til-sata-ide-adapter.asp
tilsvarende program findes helt sikkert også som freeware.
Når image er kopieret over, så kan du montere ssd i bærbar, og gemme den originale som en sikkerhedskopi.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2014 - 11:59 #2
Du kan også gøre det jeg gjorde; Jeg lavede et image af C-drevet og lagde det på en USB stick, satte SSD i computeren og kørte image end fra USB.
Jeg har ellers SSD navigator fra Samsung, men jeg ved ikke, om den kan bruges til alle SSD mærker.
Avatar billede Blandy Praktikant
30. september 2014 - 13:57 #3
Er ret sikker på at Samsungs migration software, er låst til kun deres produkter.

Det var det i hvertfald, da jeg migrerede fra kingston til samsung ssd med samsungs værktøj.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2014 - 15:22 #4
Rart at vide, jeg kunne ellers finde på at give det til andre:-)
Avatar billede mcwagner Juniormester
30. september 2014 - 19:09 #5
SÅ lykkedes det for mig, som claes57 skrev. Fandt endelig et freeware program AOMEI Backupper Standard Edition 2.0.2, og det virkede bare. Jeg takker for hjælpen og claes57 du skal da have dine fortjente point :)
Avatar billede claes57 Ekspert
30. september 2014 - 19:17 #6
Bare luk selv. Jeg gad ikke bruge tid på at finde freeware.
Avatar billede mcwagner Juniormester
30. september 2014 - 19:59 #7
.