Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
30. september 2014 - 14:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Conditional formatting i en powerpivot genereret pivotchart

Hej Derinde

Jeg har et - på overfladen - simplet issue.

Jeg har en del bar charts der viser indekstal, hvor jeg gerne vil have alle dem med værdi <100 til at være røde.

Normalt ville man nok skulle ud i noget 100% overlap med en ny kolonne, men den kan jeg ikke lige gennemskue her...

Jeg har lagt en fil op med prøvedata, hvor mine charts er på indeks-fanen. Og der er så en del formler i powerpivot-delen..

http://gupl.dk/714702/

Håber der er nogle der kan hjælpe!

På forhånd tak

Jesper
Avatar billede kim1a Ekspert
30. september 2014 - 20:04 #1
Din fil er password beskyttet
Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
01. oktober 2014 - 09:53 #2
Sorry!

Den er 'fodbold10'
Avatar billede kim1a Ekspert
01. oktober 2014 - 10:53 #3
Jeg har indsat en simpel VBA i dit module som navngiver baseret på chartnavn og et check på hver værdi.

http://gupl.dk/714733/ samme password som dit
Avatar billede jesperdjensen Nybegynder
02. oktober 2014 - 09:13 #4
Hej Kim

Tak for hjælpen!

Det virker i princippet.
Dog 'husker' mine charts det ikke, hvis jeg fx skifter en variabel på en slicer.. dvs. så har bar'en stadig den farve som var relevant før man skiftede indstilling..

Så den skal opdatere hver gang man skifter noget. Er det muligt?

MVH

Jesper
Avatar billede kim1a Ekspert
02. oktober 2014 - 10:49 #5
Her er jeg ikke så stærk, men du kan bede Excel/Vba køre en sub hver gang der sker en hændelse - f.eks. at du ændrer i Excelarket.

Opret et nyt spm på dette, så er jeg sikker på nogen reagerer hurtigt.