Avatar billede cpawdk Nybegynder
30. september 2014 - 17:34 Der er 6 kommentarer

PHP header problem

Hej.

Efter at have flyttet min webside over på et nyt webhotel (unoeuro), har jeg fået problemer med mine PHP scripts. Helt præcist, når jeg laver en redirect med header('location:...'). Når jeg kører det på den nye webserver, får jeg fejlen:

"Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/***/public_html/start/go.php:1) in /var/www/***/public_html/start/go.php on line 2"

For at udelukke fejl, består ovenstående testscript ikke af andet end:

<?
header('location:http://dr.dk');
?>

Som virker fint på min egen server. Så mit spørgsmål er nu, om der er noget i min udbyders PHP opsætning der forhindrer ovenstående i at virke, eller er der noget jeg kan gøre?

På forhånd tak.

Christian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2014 - 19:13 #1
Jamen, der står mere på linie 1, før din <?

Måske et mellemrum? Måske en UTF-8 BOM (som typisk ikke kan ses)? I sidste tilfælde kan du "snyde" og gemme din PHP-fil som ANSI i din editor
Avatar billede cpawdk Nybegynder
30. september 2014 - 22:44 #2
Hej. Der står ikke noget før. Scriptet er kopieret direkte fra min egen server, hvor det virker. Det er derfor jeg har mistanke om, at det er noget opsætnings relateret, der skaber problemet?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2014 - 23:26 #3
Hvis der ikke står noget før <? så vil det virke. Derfor må der stå noget. Som sagt: et UTF-8 BOM er usynligt for menneskeøjne (ok, en joke...), så prøv det lille trick med ANSI
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
30. september 2014 - 23:27 #4
Og prøv iøvrigt med:  <?php
Det er li'som den måde det skal være i fremtiden.
Avatar billede cpawdk Nybegynder
01. oktober 2014 - 16:57 #5
Problemet er løst med en anden editor. Jeg fandt godt nok ikke noget før <?php, og det undrer mig stadig, at det præcist samme script virkede på en anden server.

Men smid du bare et svar. :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
01. oktober 2014 - 22:47 #6
En UTF-8 BOM er usynlig ... sommetider  ;)

Et af de store problemer med PHP er de mange indstillinger, som netop kan være vidt forskellige når man har flere steder PHP-scriptsene kører. Men, sådan er det, jo.

Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, og accepter dit eget svar.