Avatar billede lightdesigner Nybegynder
01. oktober 2014 - 09:11 Der er 2 kommentarer

Auto indsæt en del af et link

Hej Alle eksperter

Jeg kunne godt tænke mig en måde så jeg kan indsætte en del af et link automatisk.

det drejer sig om at jeg på en side skal oprette 10 links som hver skal tricke en lys styrring i underholdnings industrien.

jeg har fået linkene til at virke men da jeg skal lave en del af disse sider vil jeg gerne gøre det mere simpelt at indsætte en del af linket.

linket skal lyde x.html/?MXM_GTQ_100_1

Da jeg skal lave 10 af dem vil jeg gerne et sted i starten af koden kunne ændre tallet 100 en gang og så går det igen i resten af linkene.

Kan man det????

på forhånd tak for svar :-)
Avatar billede zombien Juniormester
01. oktober 2014 - 09:24 #1
Ved ikke hvordan du programmere men en hurtig løsning ville evt. være som i php

<?php

// Her definere du variabel, altså i dette tilfælde tallet 100
$link_variabel = 100;

?>

<a href="x.html/?MXM_GTQ_<?php echo $link_variabel ?>">Dit link</a>

Så går det hurtige at rette en masse links på engang, hvis det er en statisk side og samme linkstruktur om og om igen
Avatar billede lightdesigner Nybegynder
01. oktober 2014 - 09:43 #2
tak for bud...

det er ren html.

skal der ikke installeres noget for at php virker på den pågældende maskine???

det vil jeg gerne undgå da det er en pc der skal stå i et andet land så det skulle gerne være lidt idiot sikret...

jeg tænker om der måske er en java script som kan gøre det???