Avatar billede TRenne Nybegynder
01. oktober 2014 - 14:41 Der er 3 kommentarer

CSV-filer

Hej,

Jeg sidder med en csv-fil hvor jeg har slettet 10 ud af 230 rækker og derefter gemt filen. Der er ikke foretaget ændringer i kolonnerne. Den er blevet sendt videre og nu er der nogen der mener, at der kan være fejl i.

Jeg vil meget gerne have bekræftet om det at slette række i en csv-fil kan ændre på filen på nogen måde?

Tak for hjælpen,
Avatar billede madklub Guru
01. oktober 2014 - 14:46 #1
Hvis du har gemt som .csv igen, er den ok.
Kan du ikke bare tjekker filen?
01. oktober 2014 - 14:48 #2
Hvilket program har du redigeret filen?
Er du sikker på, at den er gemt i samme tekstformat igen?
Avatar billede bak Seniormester
05. oktober 2014 - 14:34 #3
Hvis du har åbnet en rigtig komma-separeret fil (csv) i Excel, slettet linier og gemt igen, vil filen sandsynligvis være gemt i et andet format, da en dansk opsætning af din computer vil gemme filen semicolon-separeret i stedet for komma.
Det ligger i computerens regionale indstillinger hvor dansk automatisk giver semicolon som seperator.