Avatar billede MajR Nybegynder
01. oktober 2014 - 17:37 Der er 4 kommentarer

Printer virker kun med McAfee Firewall slået fra ??

Hej,

Jeg har fået en HP Photosmart 5520 printer. Og den virker kun med udskrift fra min computer (på samme netværk) når jeg har slået min McAfee Firewall fra.
Kan nogen hjælpe mig med hvordan jeg beholde min firewall med beskyttelse, men dog samtidig samarbejde med min printer?

(Haft talt med deres kundeservice 3 gange og efter mange IP-adresse opdateringer, printer driver afinstalleret/installeret, printertests fra computer til printer virker fint, men kan ikke udskrive dokumenter med standard printning (ctrl+p). Fik af vide af kundeservice, at det var på min computer at problemet lå og jeg fandt det nu i firewallen.)

Med venlig hilsen
Maj
Avatar billede bas Forsker
01. oktober 2014 - 18:46 #1
Hej Maj

Har du i McAfee ikke mulighed for at tillade at printeren eller printersoftwaren
at passere firewall'en - altså whiteliste den?
Avatar billede MajR Nybegynder
01. oktober 2014 - 19:17 #2
Jo det tror jeg godt jeg kan under "Firewall til/fra" og så kommer der en masse muligheder:
- Trafikstyring
- Smart rådgivning og avancerede indstillinger
- Firewallhistorik
- Internetforbindelse for programmer
- Mine netværksforbindelser
- Porte og systemtjenester
- Registrering af indtrængen
- Net Guard

Mit umiddelbare forsøg var på "Porte og systemtjenester" men der er eneste port jeg ser mulig et hjemmenetværk, og det tænker jeg ikke virker særligt konkret.
Net Guard kan jeg slå til, men ikke tilføje IP-adresse, og printeren går alligevel også på samme IP som jeg bruger på com. på.

Er jeg helt forkert på den, eller er der noget mere konkret jeg kan gøre med McAfee opsætningen?
Avatar billede bas Forsker
01. oktober 2014 - 19:26 #3
hvad med under Trafikstyring eller Internetforbindelse for programmer?
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2014 - 06:57 #4
Prøv at slå "McAfee Firewall Network Filter Miniport" fra det skulle være en service der ikke har noget med firewal at gøre, med kan skabe problemer.
http://www.computerdk.com/Hardware/computer-peripherals/16323.html
McAfee
https://kc.mcafee.com/corporate/index?page=content&id=KB51676