Avatar billede Euandros Nybegynder
02. oktober 2014 - 00:17 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Funktion der kan returnere værdi fra 1 celle under funde celle

Jeg står i den situation, at jeg trækker nogle data fra en hjemmeside som jeg anvender til noget analysearbejde for sjov.

Problemet er, at de data jeg trækker ind i Excel fra nettet ikke altid står i samme felter, og jeg har derfor problemer med at lave henvisninger.

Problemet er, at Arrow_up kan fremkomme. Det gør, at f.eks. "dribling" står forskelligt i kolonne AI og AP. Det jeg ønsker er en funktion, der kan gå ind og returnere det tal der kommer nedenunder "dribling". Tallet kan både fremkomme 1 eller 2 celler nedenunder afhængigt om der er arrow_up der også.

Håber nogle kan hjælpe med en løsning - simpel som avanceret :)

[URL=http://imageshack.com/f/exFohMBSj][IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/537/FohMBS.jpg[/IMG][/URL]
Avatar billede Euandros Nybegynder
02. oktober 2014 - 00:21 #1
Der gik noget galt med billedet:
[IMG]http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/537/FohMBS.jpg[/IMG]
https://imageshack.com/i/exFohMBSj

Prøver lige med disse 2. Nederste er et direkte link til billedet
Avatar billede jens48 Ekspert
02. oktober 2014 - 03:42 #2
Hvis du altid har data stående i kolonne AI kunne løsningen for eksempel se sådan ud:

=IF(ISNUMBER(OFFSET(AI1;MATCH("Dribling";AI:AI;0);));OFFSET(AI1;MATCH("Dribling";AI:AI;0););OFFSET(AI1;MATCH("Dribling";AI:AI;0)+1;))
Avatar billede Euandros Nybegynder
02. oktober 2014 - 12:09 #3
Tak for dit forslag Jens. Det virker desværre bare ikke. Jeg skal også lige høre om det sidste O i funktionen ikke skal være et 0?
Med O fungerer den ikke og får en fejlmelding på "name". Ved at ændre det til 0, som jeg går ud fra var meningen, at det skulle være, så returnerer den blot værdien "0".

Skal jeg tilpasse funktionen på nogen måde? Hvad skal AI1 henvise til?
Avatar billede Euandros Nybegynder
02. oktober 2014 - 13:12 #4
Jeg har fundet løsningen. Den ser således ud:
=IF(ISNUMBER(OFFSET(INDEX(AP:AP;MATCH(AW103;AP:AP;0);0);1;0));OFFSET(INDEX(AP:AP;MATCH(AW103;AP:AP;0);0);1;0);OFFSET(INDEX(AP:AP;MATCH(AW103;AP:AP;0);0);2;0))

Jeg ved ikke hvordan det fungerer herinde med points/credits og sådan, så vil gerne høre hvordan jeg skal tackle et halvt svar fra dig, jens? ISNUMBER og OFFSET var lige de to funktioner jeg stod og manglede i mit "excelforråd"
Avatar billede jens48 Ekspert
02. oktober 2014 - 14:49 #5
Så skal du vel acceptere to svar. Det ene har du allerede givet og det andet er her.