Avatar billede terib Nybegynder
02. oktober 2014 - 08:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Rediredte en url

Hej
Jeg er ikke en ørn til programmering, men jeg synes at have fået en forståelse af, at man ved hjælp af .htaccess kan redirecte en url.

Jeg har en qr kode der peger på en adresse: http://www.mitdomæne/minfil.pdf

Kan jeg ved hjælp af redirect dirrigere den adresse hen til en anden adresse, f.eks http://www.mitdomæne.dk/enandenfil.html?

Og ikke mindst, hvad skal jeg skrive i .htaccess?

På forhånd tak.
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2014 - 14:21 #1
Det burde være så nemt som
Redirect 301 minfil.pdf enandenfil.html

- og med risiko for at tale ned til dig, så kræver det naturligvis en webserver der forstår .htaccess, sandsynligvis Apache, og med mod_rewrite slået til.
Avatar billede Slater Ekspert
02. oktober 2014 - 14:23 #2
Og forresten, hvis du skal teste det først, så brug 303 som kode i stedet for 301. 301 bliver cachet, så selvom du ændrer koden, husker din computer stadig hvor den stod til at pege før, hvilket giver anledning til en masse irriterende problemer.
Avatar billede terib Nybegynder
02. oktober 2014 - 15:27 #3
Hej
Tak for svaret. Når jeg prøver dette, så får jeg en 500 internal server error.

Måske jeg ikke har forstået beskeden hel....min htaccess:

#
#  mod_rewrite in use

RewriteEngine On
Redirect 303 minfil.pdf index.php

På forhånd tak
Avatar billede terib Nybegynder
29. april 2015 - 20:28 #4
Ikke løst desværre. Lukker og tak