Avatar billede submann Nybegynder
02. oktober 2014 - 08:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre navn på billeder

Hej

Jeg har fået mig et stort problem...

Min kone har omdøbt ALLE (mange 1.000) vores billeder til alt muligt underligt...

Findes der et program der kan omdøbe alle billeder til den dato de er taget, uden at jeg skal sidde og skrive det ved alle billeder ?
Avatar billede Antlars Novice
02. oktober 2014 - 08:44 #1
Prøv at gendanne computer til dato før omdøbning.
Avatar billede ebea Ekspert
02. oktober 2014 - 08:55 #2
Jeg ved ikke helt om det er muligt med værktøjet i nedenstående Link, men værktøjet er gratis, og kan rename i tusindvis af billeder, ud fra billedernes originale EXIF data, samt mange andre ting.

Og det er et gratis program. Så prøv med nogle enkelte billeder, før du kaster dig over de resterende 1000 :-)

http://www.bulkrenameutility.co.uk/Main_Intro.php
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. oktober 2014 - 09:58 #3
ebea har fat i den lange ende. Programmet skriver i hvert fald: Rename photos using EXIF meta data (i.e. "Date Picture Taken"...)
Så mon ikke det er løsningen.
Ellers har jeg på et tidspunkt lavet et lille powershell script der kunne gøre det på windows.
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. oktober 2014 - 10:00 #4
Og her er første hit på google omkring en powershell løsning:

http://blog.cincura.net/233463-renaming-files-based-on-exif-data-in-powershell/
02. oktober 2014 - 13:34 #5
#1 er ikke en mulighed !!!

(Det er jo ikke SYSTEMFILER...)
Avatar billede submann Nybegynder
02. oktober 2014 - 13:41 #6
Dejligt...
Da jeg endelig fandt rundt i programmet virkede det rigtig godt...

Ebea smid et svar... ;o)
Avatar billede ebea Ekspert
02. oktober 2014 - 13:50 #7
Kommer her! Godt at du kunne bruge det.