Avatar billede vuske Seniormester
02. oktober 2014 - 22:51 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows let overførsel virker ikke

Windows let overførsel virker ikke - jeg har en 8,1 som skal renses helt, men jeg kan ikke køre en Windows let overførsel, den mulighed for at vælge extern drev kommer ikke frem
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2014 - 09:15 #1
på billede 1 skriver de: Du kan bruge Windows Let... TIL DENNE PC. men altså ikke gemme data.
Du skal lave en alm sikkerhedskopiering, og selv finde ud af at gemme din opsætning.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2014 - 10:12 #2
Microsoft mener selv, at en alm backup af data, og derudover satse på, at login på onedrive vil være lige så godt.
Avatar billede vuske Seniormester
03. oktober 2014 - 13:09 #3
jeg forstår ikke lige din formulering, kan der laves en automatisk backup eller kan der ikke på Windows 8,1
- send evt. et link
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2014 - 13:17 #4
Det kan der ikke. Men nogle data/indstillinger kommer med automatisk hvis man logger ind med online-konto så onedrive er aktiv.
Avatar billede vuske Seniormester
03. oktober 2014 - 13:35 #5
kender du noget til filehistory i win 8,1
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2014 - 13:54 #6
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/how-use-file-history
men hvis du rydder alt, så er denne jo også væk. Og den er mangelfuld, da kun ændrede data er med (i den gamle version - win går ud fra, at den nyeste version ligger korrekt i dokumenter/biller/osv)
Det er I bedste fald en nødløsning, og har intet med en sikkerhedskopi af data at gøre.
Avatar billede vuske Seniormester
03. oktober 2014 - 14:04 #7
jeg har selvfølgelig lagt backuppen på en extern disk
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2014 - 14:24 #8
så skal du også klikke på 'sikkerhedskopier nu' - ellers har den kun 'Med tiden får du en samlet oversigt over dine filer' og det er ikke hverken  betryggende eller godt nok.

Hvis du har plads nok på et eksternt drev, så ville jeg lave et image også. Med fx Macrium Reflect (freeware) kan du efterfølgende mounte dit image (= give det et drevbogstav), så du med stifinder lige kan hente en enkelt fil ud. http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
Avatar billede Slettet bruger
04. oktober 2014 - 23:58 #9
RecImgManager laver en backup Wim fil som skal køre via mdt og dur kun til Windows 8
Avatar billede vuske Seniormester
14. december 2014 - 10:42 #10
Jeg har kørt filhistorik den virker fint Det er længe siden nu