Avatar billede Jens_Clausen Nybegynder
05. oktober 2014 - 00:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Opdatering - pause i makro

Hej - arbejder på begynderstadiet med lidt vba i excel, hvor jeg har nogle tabeller der opdateres fra en sql database.

Jeg vil gerne lave en makro som opdaterer tabellerne og udsender et af arkene i regnearket på mail (som indeholder data fra tabellerne).

Mit problem er at mailen ser ud til at blive sendt forinden opdateringen sker.

Hvis jeg afkorter makroen så den kun opdaterer tabellerne går det fint nok, men når jeg kobler mail-delen på, er den mail jeg sender uden at tabellerne er opdateret.

Har prøvet at ligge en suspendt på 10 sekunder ind, men det pauser bare det hele (både makroafviklingen og tabelopdaterigen).

Hvad er løsningen på dette.

På forhånd tak

Vh

JC
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2014 - 09:11 #1
du må kunne lave mail i en makro for sig selv, og kalde den fra din excel-makro. Mail-makro skal så starte med at pause i 10 sekunder.
du skal bruge
Sleep 10000 'delay in milliseconds
for at pause i 10 sekunder.
Avatar billede Jens_Clausen Nybegynder
06. oktober 2014 - 18:18 #2
Hej Claes57

Jeg tror det var refresh-all det var galt med
Ændrede til at aktivere hver enkelt tabel og opdatere den - en efter en.
Nok ikke optimalt, men det virkede.

Tak for dit indput - jeg vil gerne give point til dig, men hvordan gør jeg det (du skal vist skrive et svar - er det en kommentar du har lavet ?)

VH

Jens
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2014 - 18:31 #3
Det var en kommentar - og det var jo ikke løsningen, så bare luk selv.