Avatar billede zombien Juniormester
06. oktober 2014 - 13:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Lav et multidimensionel array

Hej Eksperter

Så er jeg sørme tilbage igen :)

håber der er nogle herinde som kan hjælpe mig, sidder og er igang med at lave et multidimensionel array og kan simpelthen ikke få det til at virke :/

Vil gerne have den opretter rows ud fra mit databaseudtræk, min kode ser sådan her ud

<?php

$mitArray = array (

    $database['id'] = array($database['id'],$database['mail'],$database['test']);

);

?>

men hvis jeg skriver print_r($mitArray); udskriver den ingenting :/ og er sikker på den får hentet data'en fra databasen...

men er ikke som om den vil oprette mit array korrekt
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2014 - 14:08 #1
$mitArray = array (

    $database['id'] => array($database['id'],$database['mail'],$database['test']);

);

Måske
Avatar billede zombien Juniormester
06. oktober 2014 - 14:15 #2
Den har jeg skam også prøvet, men derfor kommer der stadig ikke noget ud igennem en print_r(); og hele scriptet køre igennem i tilfælde af jeg udkommentere

$mitArray = array (

  //  $database['id'] => array($database['id'],$database['mail'],$database['test']);

);
Avatar billede zombien Juniormester
06. oktober 2014 - 14:15 #3
men så er array jo selvfølgelig bare tom
Avatar billede zombien Juniormester
06. oktober 2014 - 14:39 #4
Okay har fundet fejlen sådan næsten, for syntes ikke selv det ikke giver ret meget mening jeg ikke må lave det trick

hvis jeg flytter

$mitArray = array (

while ( $databaseudtræk = mysql_fetch_assoc($minSQL) ) {
  $database['id'] => array($database['id'],$database['mail'],$database['test']);

}

);

Så fungere det simpelthen ikke, men vil jo gerne have den bare opretter nye rows i selve $mitArray();

så den ser sådan her ud evt.

12 => array( [0] => 12, [1] => dinmail,[2] => test),
7 => array( [0] => 7, [1] => minmail,[2] => test),
33 => array( [0] => 33, [1] => voresmail,[2] => test),
Avatar billede michael_stim Ekspert
06. oktober 2014 - 17:07 #5
Ved ikke rigtigt hvad du vil, men her er et forslag:

$mitArray = array ();

while ( $databaseudtræk = mysql_fetch_assoc($minSQL) ) {
  $mitArray = array($database['id'],$database['mail'],$database['test']);

}
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
06. oktober 2014 - 18:34 #6
Det her skulle give samme resultat som du har skrevet

12 => array( [0] => 12, [1] => dinmail,[2] => test),
7 => array( [0] => 7, [1] => minmail,[2] => test),
33 => array( [0] => 33, [1] => voresmail,[2] => test),

$mitArray = array ();

while ( $databaseudtræk = mysql_fetch_assoc($minSQL) ) {
  $mitArray[$database['id']] = array($database['id'],$database['mail'],$database['test']);
}

#5 Husk [] i $mitArray[] ellers overskriver du den hver gang med en ny array som ikke er multidimensionel
Avatar billede zombien Juniormester
07. oktober 2014 - 10:20 #7
YES så virker det, vil du smide et svar?
Avatar billede jantzen88 Nybegynder
10. oktober 2014 - 14:07 #8
Points skal da gå til #5 for løsningen :)
Avatar billede zombien Juniormester
26. november 2014 - 14:56 #9
mangler svar