Avatar billede 1Dorte Guru
06. oktober 2014 - 20:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Flytte mailadresser til Windows Live Mail fra Thunderbird

Hej

Jeg har Thunderbird mailprogram på Windows 7 pc'er.
Jeg har Windows Live Mail på Windows 8.1 pc'er.

Kan jeg flytte mine mailadresser fra Thunderbird til Windows Live Mail - hvis ja - hvordan? Mailene har jeg flyttet via google mail.

I thunderbird - adressebog kan jeg eksporter i følgende formater (alle er forsøgt):
LDIF (*.ldi, *.ldif)
Kommasepareret (*.csv)
Tabulatorsepareret (*.tab, *.txt)

I Windows Live Mail kan jeg importerer kontaktpersoner i følgende formater (Kun kommasepareret fil er forsøgt):
Kommasepareret fil (*csv)
Windows Adressekartotek (*WAB)
Visitkort (*VCF)
Adressekartotek for aktuel Windows-bruger

Hilsen
Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
28. oktober 2014 - 13:14 #1
Har selv løst problemmet.

Jeg havde en google-mail-konto, som jeg egentlig ikke bruger. Den konto tilføjede jeg i Thunderbird. Oprettede nogle mapper. Markerede de mails, jeg gerne vil flytte, og kopierede dem til de nyoprettede mapper under google-mail-kontoen.

Bagefter tilføjede jeg også kontoen i Windows live. Hentede mail, og flyttede mailene til de ønskede mapper i Windows Live. Bagefter slettede jeg min google-mail-konto, da jeg ikke bruger den.

Hilsen
Dorte
Avatar billede 1Dorte Guru
31. oktober 2014 - 08:39 #2
Lukket