Avatar billede LSoeby Nybegynder
06. oktober 2014 - 20:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

RDS - portforwarding til to forskellige IP-adresser

Hej Eksperter

Jeg skal lige have fin-justeret min router, og har derfor brug for noget hjælp til det sidste.

Jeg har en Homeserver som spiller derudaf, hvilket jeg kan tilgå via RDP, og har i routeren forwardet port 3389 til den (192.168.0.199) - hvilket er super, og fungerer dejligt.

Så har jeg også en lille (lad os bare kalde det en medie-server) - denne vil jeg gerne kunne tilgå på samme måde, men her opstår så mit problem.
Denne har i øvrigt IP'en 192.168.0.190

Hvordan får jeg i routeren samme port forwardet til den?
Kan kun indtaste én IP-adresse, og hvis jeg blot prøver at oprette en regel mere, så siger den næh-nej, og der er konflikt.

Routeren er en D-Link DIR-635

Mvh. Lasse
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. oktober 2014 - 20:39 #1
En router kan ofte lave om på portnumre, så du fx kan forwarde port 3390 til port 3389 på en lokal IP-adresse. Så tilgår du din ene dims med 3389 og den anden med 3390.

Om din router kan, det ved jeg ikke.
Avatar billede LSoeby Nybegynder
10. januar 2016 - 16:30 #2
Routeren kunne ikke - så da jeg fik ny løste det alt.
Tak anyway.