Avatar billede Jensen Praktikant
09. oktober 2014 - 10:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

iPad print af billeder på a4 papir

Hej.

Jeg arbejder i en børnehave, hvor vi for nylig har fået iPads, og derfor skal bruge dem til at dokumentere med. Dette medfører en del billedeudskrivning, som koster meget fotopapir, og vi har derfor overvejet om man kunne printe nogle af billederne på almindeligt a4 papir i stedet.

Vi printer på en HP printer af modellen: "HP PHOTOSMART 7520" med trådløst air-print direkte fra iPad, men jeg kan ikke finde ud af at skifte fra fotopapir til almindeligt papir.
Når jeg printer dokumenter printer printeren med papir, og når jeg printer billeder bruger printeren fotopapir helt automatisk.

Mit spørgsmål er altså:
Hvordan får jeg mulighed for selv at vælge om det skal være fotopapir eller almindeligt papir jeg printer på, når jeg printer fra en iPad med air-print?

Mvh. Mathias
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2014 - 11:31 #1
smid alm papir i bakken til fotopapir. Hvis der endelig skal bruges foto i maks kvalitet, så skal brugeren aktivt tage stilling til merforbruget .
Avatar billede Jensen Praktikant
09. oktober 2014 - 12:16 #2
Ja okay det er selvfølgelig et forsøg værd.
Men ved du om der er mulighed for at printe flere fotos på et a4 ark? Da billederne ellers vil være meget store.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2014 - 12:30 #3
Det har jeg ikke prøvet. Men mon ikke billeder skulle samles først i en app, og så printes derefter. Jeg er selv 99,9% på elektronisk formidling. Kan ikke huske hvornår printer har været tændt. Kan I ikke have en skærm med en løbende visning af billeder / slideshow?
Avatar billede Tony Breindal Juniormester
09. oktober 2014 - 15:16 #4
Når du beder iPad'en om at udskrive et billede får du så ikke en menu der bl.a. spørger dig om antal kopier? ... I den menu kan der måske være et punkt a la 'Printer', 'Printerindstillinger', 'Avancerede indstillinger' etc. Deri kan du sikkert finde valg af papir / papirbakke.

En anden mulighed kunne være at se i 'Indstillinger > Printer' på iPad'en og naturligvis i printerens manual.

Du kan printe flere fotos på et A4-ark ved f.eks. at indsætte dem i et Word-dokument.