Avatar billede cbn83 Nybegynder
09. oktober 2014 - 15:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

gendan slettede filer efter papirkurv er tømt

Har desværre kommet til at slette mine billeder i selvehovedmappen og regende med at de fortsat vil værre i billedeprogram. Jeg har så været så smart at tømme papirkurven og mit hukommelsekort så vil høre af om der er noget håb forud. Jeg har Win 8 hvis det kan hjælpe på nogen måde.. Billederne er lagt ind i dag og det vil sige at gendannelse punkt kan jeg ikke bruge :-( .. Håber at den kan findes igen da det er nogen billeder som betyder noget , bare en meget dum tanketorsk.
Avatar billede Slater Ekspert
09. oktober 2014 - 15:07 #1
Det er muligt du stadig kan.

Først og fremmest: Undlad at benytte din harddisk så meget som muligt. Slettede filer bliver ikke decideret fjernet fra harddisken, de bliver bare markeret som slettet, så nye filer lægger sig oven i dem - derfor hver gang du opretter nye filer, gemmer filer eller bruger programmer der gemmer data, øger du risikoen for ikke at kunne gendanne dine data.

Så får du fat i et data recovery program. Det er længe siden jeg har brugt et selv, men hvad jeg lige kunne finde på nettet er dette godt:
https://www.piriform.com/recuva
Bedst er naturligvis at installere et på et USB-stick eller lignende, så du ikke risikerer at overskrive dine billeder med installationen.
Avatar billede Deepone Nybegynder
09. oktober 2014 - 15:12 #2
Hej

Der findes flere gratis file-recovery programmer på nettet, f.eks denne https://www.piriform.com/recuva/download ..

Groft sagt så når du sletter en fil, fortæller du bare enheden at her kan man overskrive.

Så derfor er det VIGTIGT at du installere programmet på et drev hvorpå filerne ikke ligger, sammetid må du heller ikke ligge nye filer på drevet.
Avatar billede cbn83 Nybegynder
09. oktober 2014 - 15:27 #3
Tusind tak , jeg fandt dem igen , det betyd sgu meget ... Der reddet du lige min dag :-)
Avatar billede MADOlsen Forsker
09. oktober 2014 - 15:32 #4
## Burde vedkommende der reddede din dag så ikke også have haft pointene?
Avatar billede cbn83 Nybegynder
09. oktober 2014 - 16:20 #5
Der står ved mig de er tildelt , vil skam gerne give den rette de point
Avatar billede cbn83 Nybegynder
09. oktober 2014 - 16:30 #6
ellers vil jeg gerne lave et nyt opslag og give vedkommende de point , vil da ikke fair unfair ( et svin )
Avatar billede Slater Ekspert
10. oktober 2014 - 08:02 #7
Du har givet dig selv pointene. Bare til en anden gang, så er det meningen du beder personen du vil give point om at lægge et svar, og så accepterer du vedkommendes kommentar.

Hvis det var mig, du ville give point, så betyder det ikke noget - det var jo tydeligvis et uheld.
Avatar billede cbn83 Nybegynder
23. oktober 2014 - 17:43 #8
Det var dig at jeg vil have givet point og det var et uheld , men takker da for din forståelse.