Avatar billede pelsen74 Nybegynder
09. oktober 2014 - 15:56 Der er 3 kommentarer

Yousee internet

Hej.

Jeg prøver at finde ud af, om jeg kan få internet i flere af mine antennestik i huset
Altså så jeg kan have 2 routere en i  hver sin ende af huset.
Min opsætning oppe på loftet ser pt. Sådan ud, at

Kablet fra Yousee som kommer ind i huset, går direkte i en lille metalfordeler oppe på loftet.
Herfra er der en udgang til data, hvori antenneKablet til det stik jeg har internet i sidder og en udgang hvorfra der går et kabel videre til en forstærker.
Fra forstærkeren går der et kabel videre til om antenne fordeler hvorfra der går 3 kabler ud til de øvrige antennestik i huset.

Det betyder at jeg kun har internet i det ene stik hvor kablet sidder i den første lille metalfordeler.

Kan man måske få sådan en fordeler hvor man kan sætte 2 kabler i til data, eller hvad er løsningen hvis jeg vil have data ud i flere af stikkene ?

Håber i kan hjælpe.

Mvh.

Pelle
Avatar billede jokkejensen Novice
09. oktober 2014 - 17:23 #1
Nej naturligvis ikke.

Men placer din router på loftet, og træk kabler ned til 2xswitch/routere.

Vh
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2014 - 17:25 #2
hvis du vil have wifi med bedre dækning, så brug en extender
fx http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGEX6100ACRP/netgear-ex6100-wi-fi-range-extender

hvis du vil have kablet lan andre steder, så brug homeplug
fx http://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-router/NGXAVB5201/netgear-powerline-500-network-extender

begge er lige til at gå til, og vil ikke konflikte med uc
Avatar billede pelsen74 Nybegynder
09. oktober 2014 - 19:34 #3
Tak Skal I have, jeg tror jeg vil prøve en af de ting du foreslår Claes57.