Avatar billede powerpoint Nybegynder
09. oktober 2014 - 17:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Åbne og lukkede excel ark

Hej Eksperter
Jeg er stødt på et problem jeg håber I kan svare på.
Jeg ønsker at bruge formlen tælhvis i mange fakturaer men kan tælhvis kun bruges når det aktuelle ark er åbent? hvis ja er der så en anden måde at tælle disse på?
På forhånd tak
Avatar billede anedi Ekspert
10. oktober 2014 - 13:02 #1
Ja og ja.

Prøv med denne i stedet: =Tæl(hvis("din reference kolonne"=dit kriterie;1))

Eksempelvis: {=TÆL(HVIS(A2:A14=B2;))}

Den skal indtastes som en matrixformel. Dvs. når du har tastet udtrykket, stiller du dig i formellinien og evaluerer udtrykket ved at trykke Ctrl+Shift+Enter.

Vh
Anedi
Avatar billede powerpoint Nybegynder
11. oktober 2014 - 20:09 #2
Hej Anedi
Tak for din løsning. Den ser ud til at virke perfekt. Mange tak, det var en stor hjælp :-) send et svar. God weekend.
Avatar billede powerpoint Nybegynder
11. oktober 2014 - 23:08 #3
Lige et tillægsspørgsmål... er det muligt at indtaste flere celler på en gang som matrixformel eller skal de tages en for en?
Avatar billede anedi Ekspert
16. oktober 2014 - 10:34 #4
Ikke helt forstået.
Hvis du vil tælle på flere kriterier kan du prøve med A2:A14&D2:D14=B2&B3 (ikke testet)

Vh
Anedi
Avatar billede powerpoint Nybegynder
16. oktober 2014 - 15:36 #5
Det er helt ok, jeg har klaret det med at stille mig i formellinjen og så taste Ctrl+Shift+Enter i hver celle. Tænkte bare om der var en nemmere måde at evaluere alle celler på en gang :-)
Tak for hjælpen og ha en god dag.