Avatar billede smasherdk Praktikant
09. oktober 2014 - 23:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Pludselig FTP problem, langsom.

Har et MEGET mystisk problem.

Har fiber fra bredbånd-nord her i nordjylland, og mine forældre i midtjylland har fra energimidt.
Har kørt en speedtest.net, der er fuld skrald på, begge steder (54-57 Mbit)
Har kørt en ftp speedtest hos ftp://speedtest.tele2.net, som er en af de få der tillader både download og upload af filer.
Der er også fuld skrald på, begge steder.

Windows serveren i midtjylland, kører noget automatisk backup sync, hver søndag morgen.
Hvor den forbinder via ftp til min synology-server i nordjylland.
Det har kørt sådan i 1½-2 år uden problemer.  Indtil nu her i søndags 5/10-14

Hvis jeg fra en computer i nordjylland, forbinder til ftp serveren i midtjylland, kan jeg uploade med fuld speed.
Downloader med 15-20% speed (0.8-1.5 MB/s)

Hvis jeg fra en computer i midtjylland forbinder til synology server via ftp, kan jeg uploade med fuld speed.
Downloader med 15-20% speed (0.8-1.5 MB/s)

Der er fuld speed på FTP via LAN.

Har prøvet forskellige computere, windows 7, windows 8, forskellige ftp klienter.
Prøvet forskellige porte. Kører aldrig med port 21.

Der har ALDRIG været problemer før.  Og pludselig er der problemer begge steder.
Så det er ikke en uheldig windows opdatering, når det både er windows og synology.

Har en anden synology server, der er fuld speed på.  Har også testet med en gammel xbox.
Har prøvet at smide ftp-server programmer på de "alm computere" i midtjylland, der er også fuld speed.

Har tjekket med forskellige programmer, om der skulle være noget ISP throttling, det ser det ikke ud til.
Og det virker jo på andre enheder.

Der er kun problemer med de 2 sædvanlige servere... Har selvfølgelig prøvet adskillige genstarts af computere, netværks-udstyr osv.
Det er virkelig ved at give mig (flere) grå hår ;)

Hvis nogen har den mindste lille ide... så giv gerne lyd fra jer.
Avatar billede Blueeyez Mester
09. oktober 2014 - 23:59 #1
Har du prøvet at slukke begge netværk helt inkl server? (Forestiller mig de kører 24/7)
Husk også at slukke router.. Blot i 10 minutters tid..
Avatar billede smasherdk Praktikant
10. oktober 2014 - 00:06 #2
Ja, har haft slukket for ALT...  dog kun et minuts tid.  Prøver lige med 10 min i morgen :)
Avatar billede Broxigar Praktikant
10. oktober 2014 - 00:39 #3
Prøv fra hver server at køre kommandoen "pathtrace <synology address>"

Pathtrace viser dig hvert jump mellem serveren og synologien samt hvor meget packet loss der er mellem hvert jump, så kan du fx se om der er stort packet loss mellem serveren og routeren eller om der intet packet loss er.
Avatar billede smasherdk Praktikant
10. oktober 2014 - 01:02 #4
#3, det ved jeg ikke lige hvordan man gør i windows.
Har kørt en "pathping" mellem min computer her, og routeren i midtjylland.

Har også lige oprettet en VPN forbindelse til den, for at lege lidt med fil overførsel der. Det kørte også stabilt, og fuld speed.
Som det plejer :)
Avatar billede smasherdk Praktikant
09. december 2014 - 10:19 #5
Problemet er der stadig, hvis andre har gode råd :)
Avatar billede smasherdk Praktikant
01. oktober 2015 - 18:03 #6
For et par mdr'er siden, gik dette i orden af sig selv, og har kørt perfekt siden.
INTET er ændret, eller lavet anderledes.
Irriterende, man ikke blev klogere.  Og hvorfor det kun var EN enhed i hver husstand, det var galt med.