Avatar billede FaMeQui Juniormester
10. oktober 2014 - 15:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Medion NAS 2 TB virker ikke

Hej jeg har et stort problem med min nye Medion NAS 2 TB, den er blevet istalleret og det hele fint med det, men når jeg så åbner programet dukker der intet op, der skulle dukke en form for server op efter hvad jeg kan se.
Men der dukker intet op servern er bare blank.
Håber at hører fra nogen smarte teknikker der kan hjælpe ;)
Har også haft ringet ind til dem, og de virker ikke til selv at kunne hjælpe...
Men tak på forhånd til dem der gider og kan hjælpe :D
Avatar billede Blueeyez Mester
10. oktober 2014 - 17:21 #1
Har du prøvet at nulstille den?
Hvis du går ind på din routers konfigurations side kan du så se om routeren har fået tildelt en ip?
Avatar billede FaMeQui Juniormester
10. oktober 2014 - 20:35 #2
Hvordan gå ind i routeren tænker du?
og ja har prøvet og nulstille.
Avatar billede Blueeyez Mester
10. oktober 2014 - 21:41 #3
Ehm gå ind i kommandopromt aka cmd og skriv ipconfig

Så burde der komme nogle IPer frem (Lokale) en af dem kan være:

Kommer os an på om din router er fra internet udbyder eller om det er en du har fået via din internet leverandør.

(Jeg kører linux så jeg er ikke skrap til Windows så meget)
Avatar billede FaMeQui Juniormester
11. oktober 2014 - 00:41 #4
den kan jeg sagtens komme ind i men hvad er det så jeg skal ændre derinde?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. oktober 2014 - 09:00 #5
Der er noget derinde der hedder dhcp, derunder burde der os være en klient liste (en liste over enheder der er tilsluttet routeren)

Se om du kan finde nas serveren der.
Hvis du kan finde nas serveren, så vil du se hvilken IP den har. Denne ip indtaster du i en internet browser (internet explore, google chrome, mozilla firefox etc)
Avatar billede FaMeQui Juniormester
11. oktober 2014 - 09:46 #6
ahh okay tusind tak :)
og skulle det virke derefter så?
Avatar billede Blueeyez Mester
11. oktober 2014 - 10:34 #7
Det ved jeg ikke, men det burde give os viden om hvad fejlen er :-) skriv når du hqr tjekket op på det ;-)
Avatar billede FaMeQui Juniormester
30. marts 2015 - 13:40 #8
lukker