Avatar billede RAO Nybegynder
11. oktober 2014 - 17:36 Der er 2 kommentarer

Tabte Chrome-bogmærker efter genstart?

Hej alle sammen

Jeg ved ikke, om det betragtes som dårlig stil at poste indlæg på engelsk, men jeg har brugt seneste 2 døgn på den her problematik og er helt udmattet, så tillader mig at copy-paste mit indlæg fra Google Help Forums.
Oversætter/uddyber selvsagt gerne, hvis behov derfor.

Mvh. René:)

Hello all

I use Chrome bookmarks massively (10K+), and keep new work and personal ideas and more organized that way. However...2 days ago, I lost a major part of my bookmarks (for approx. 11 Months, since my last export of files (normally every Month))

I didn't do anything myself (no synchronization with other units, or deletion on my part) - "just" totally random (I will f.i. search for potential malware after this, to figure out what could have happened..!?) and over 2 different occasions (afternoon and evening), where the first, small, loss didn´t get me worried though.

The first trouble-shooting-suggestion, I found, was to restart the computer/browser, but apparently that was the exact wrong way to go. Because the major or only (???) real help suggest renaming the bookmarks.bak-file to bookmarks: http://www.kikawebdesign.com/blog/mac-tutorial-how-to-recover-deleted-bookmarks-in-chrome/, which doesn´t work anymore for me  anymore, since the back up-file (bookmarks-bak) is only from the last use of Chrome, and both files are therefore the same size and the same now for me..

I had my computer to a service station overnight to see, if they could recover some overwritten, older bookmarks-files, but to no luck! They couldn´t find anyone.

And I´ve been trawling the Help Forum, with no other apparent fixes.

So now I´m deeply desperate, extremely sad and in disbelief, as to how easy it´s been to - maybe - lose a major part of my work with this browser.

So I´m looking for:

1. Other suggestion for potential recovery, how far-out-there, they might be!?

2a. Can anyone explain, if my Google Account / Google has somehow stored my older bookmarks-set up, so I can get them back, if I succeed to get through to support? I already send them an "Report Issue"-email, but have not received an answer yet, and am not expecting too:(

2b. Does anyone have success to receive help from Google Support, and how (just via the normal Report Issue-mail?, and do they answer back to certain issues?)?

ANY help will be deeply appreciated:)!
Avatar billede RAO Nybegynder
11. oktober 2014 - 17:43 #1
Er Mac(book Air)-bruger og med Chrome 38-version, hvis det har nogen betydning for øvrigt (forsvandt vist fra øverst infolinjer fra Help Forum)
Avatar billede claes57 Ekspert
11. oktober 2014 - 18:38 #2
bare indlæs din seneste backup - så mister du højest en uge (!). Har du ikke backup, så kan det jo ikke være vigtigt.
Vent på et svar fra google - de ved mere om det.