Avatar billede Millepigen Nybegynder
11. oktober 2014 - 17:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Koter i Revit

Hej

Jeg har godt nok været på kursus i Revit, men det bestod i et selvstudie med en bog der var fyldt med fejl og mangler, og læren var sjældent til stede, så chancen for jeg får tegnet det her hus rigtig op, er nok ret lille, men jeg vil alligevel give det et forsøg :).
SÅ...nu sidder jeg og skal tegne en tilbygning til en villa, hvor den øverste del af kælderen ligger 1500 mm over terræn.
Dvs.
- Gulv i kælderen
- Terræn
- Kælderloft/Stuegulv
- Stueloft
- Nybyggeriets tagrygning
- Eksisterende tagrygning

Hvor mange koter skal jeg lægge ind ? indtil videre har jeg lagt 6 koter ind men jeg ved ikke om jeg griber det forkert an, i hvert fald er Revit ikke helt enig med mig i min fremgangsmåde.
Er der nogen der kan hjælpe mig ?

Lone :)
Avatar billede Andyboy Nybegynder
12. oktober 2014 - 18:21 #1
Vil du have et mere fleksibelt værktøj som er mindst ligeså stort som Revit i resten af Norden kan du stadig nå at skifte til ArchiCAD. Det kan hentes via www.graphisoft.dk (gratis demo i 30 dage). Det kan håndtere forskelle i terræn og skæve vinkler nemmere end Revit.

Du kan nemt finde online guide og videoer
Avatar billede Millepigen Nybegynder
12. oktober 2014 - 18:47 #2
Tak Andy

Men min arbejdsgiver har allerede invisteret i Revit, så jeg hænger desværre på programmet :( Synes selv det er unødigt kompliceret programmeret.
Avatar billede Millepigen Nybegynder
01. maj 2015 - 12:15 #3
Lukket