Avatar billede wellejus Nybegynder
12. oktober 2014 - 10:49 Der er 13 kommentarer

Identifikation og driver til USB DVB-T-tuner?

Hej Eksperter
Jeg har en USB DVB-T-tuner, det eneste jeg ved er den påtrykte tekst "Office One". Jeg prøver at installere den under Vista, men ud over den indledende "Driver instalations dialog" sker der intet. På en (endnu) ældre maskine med XP installerede software etc fuldstændig automatisk. Når jeg kikker i "Enhedshåndtering" er der ikke dukket noget identificerbart op :-(
Jeg har brug for en idé til at komme videre :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 10:55 #1
Nogle usb'er er før installation vist i stifinder som drev, hvor installationsfiler ligger. Hvis det er tilfældet, så højreklik på installationsfil og egenskaber, kør i xp-kompatibel mode. Derefter bare alm dobbetklik på filen for at installere.
Avatar billede wellejus Nybegynder
12. oktober 2014 - 10:58 #2
Godt bud Claes, men den er der desværre ikke, altså som drev i stifinderen :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 11:11 #3
http://www.freecom.com/Support
vælg DVBT i dropdown, og derefter kommer du til en side med 4 drivere.
Den sidste er 25451_XP_Vista Art.25451 driver for Xp and Vista
og det er eneste mulighed. Prøv den.
Avatar billede wellejus Nybegynder
12. oktober 2014 - 11:22 #4
Nu er den så i mellemtiden dukket på som "RTL2832U" i enhedshåndteringen. Det betyder desværre ikke at Realtek har en driver :-(
Avatar billede wellejus Nybegynder
12. oktober 2014 - 11:30 #5
Når jeg prøver at inst. driveren får jeg en "security alert"?
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 11:36 #6
De advarsler er typisk bare fordi firmaet bag ikke vil betale til Microsoft for at blive godkendt leverandør.
Avatar billede wellejus Nybegynder
12. oktober 2014 - 11:39 #7
"Beskyttelsespenge"?  :-D
Avatar billede wellejus Nybegynder
12. oktober 2014 - 11:48 #8
Nu ser det ud som om det er OK :-)Men, der er intet software. Da jeg lavede den første inst. fulgte der en softwarepakke med.
Nu ville det være en fordel med et program til at styre, optage og vise Tv med, evt EPG. Kan du anbefale noget (gerne gratis :-))
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 12:03 #9
Avatar billede wellejus Nybegynder
12. oktober 2014 - 12:12 #10
Det har jeg desværre ikke :-(
Send endelig et svar på spørgsmålet :-)
Du har været en stor hjælp, tak :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 12:27 #11
Avatar billede claes57 Ekspert
12. oktober 2014 - 12:30 #12
se evt på siden med driver - de første to er væsentlig større end de sidste 2, så der er software med. Den øverste er samme version som den du har indlæst.
25451_rev3_XP32_Vista3264 Art.25451-rev3 driver for XP 32Bit and Vista 32&64Bit
Avatar billede wellejus Nybegynder
12. oktober 2014 - 12:39 #13
Mange tak, jeg prøver lidt af hvert :-)