Avatar billede matti1994 Nybegynder
12. oktober 2014 - 19:23 Der er 2 kommentarer

TDC boks - Vil ikke sende lyd via HDMI

Hej.

Jeg har et problem, med min TDC boks. Jeg har haft SCART og HDMI tilsluttet sammentidig, men nu vil den kun sende lyd via SCART. Når jeg piller SCART stikket ud, og kun kører med HDMI, så vil den stadig ikke sende lyd? Jeg har nærmest prøvet alt. Jeg har ændret skærmformaterne, så det passer til mit HDR 720p tv, men uden succes.

Hvad kan man gøre, for at få det til at sende lyd via HDMI igen?

Mvh
Mathias Rasmussen
Avatar billede Blueeyez Mester
12. oktober 2014 - 23:40 #1
Du skriver ikke noget brugbart info, men boksen har vel nogle lydindstillinger hvor du kan vælge hdmi porten?
Avatar billede jk45 Forsker
13. oktober 2014 - 07:14 #2
Hej

Har du prøvet at genstart din tv-box kun med hdmi kabel i?
Boxen er ikke konstrueret så man kan anvende både scart og hdmi.
Derfor vil det ene mangle billed når det andet er tilsluttet.
I ganske få tilfælde er det lykkedes for nogle at bruge begge.
Der sidder en sort afbryder bag din tv-box, sluk for den og vent ca 10 sek. inden du tænder den igen. Men husk kun at have hdmi tilsluttet og sørg for at det er trykket helt ind. I boxen kan det nemlig godt snyde lidt så man tror det er ordentligt i.

mvh
Jan