Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
12. oktober 2014 - 23:53 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Sikre sites, hvorfra sikkerhedsprogrammer kan downloades

Hejsa,

Kan nogen oplyse, hvilke sites, der er sikre til download af:
-Ad-aware
-Ccleaner

Hvis nogen ligefrem kan oplyse en sikker download-portal (hvis noget sådant findes), hvorfra man kan downloade programmer generelt, så vil det være ekstra kanon! :-)

Mvh.
Hjemmemekkeren
13. oktober 2014 - 06:32 #1
Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

http://gratisupload.dk/vis/62873/
http://gratisupload.dk/vis/62874/
http://gratisupload.dk/vis/63036/

--

IGEN: Det SKAL være [CCleaner] ... ikke nogle af de andre 'lokkemads' programmer der dukker op !!!
13. oktober 2014 - 06:33 #2
... kan i øvrigt også anbefale ->

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.

--

IGEN: Det SKAL være [AdwCleaner] ... ikke nogle af de andre 'lokkemads' programmer der dukker op !!!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2014 - 16:24 #3
Man skal generelt altid forsøge at hente programmerne fra producentens egen hjemmeside. Har de et samarbejde med en anden side, som der linkes til når man henter, så skal man altid se efter når man installerer. Er der mulighed for det vælg brugerdefineret installation, hvor man for det første selv vælger hvor programmet installeres. For hvert billede der kommer op, skal man se om der er lokkemads programmer man skal fra klikke.
Jeg tror ikke du med alle programmer kan hente den fil du kun vil have, så det er altid en god ide at være kritisk når man installerer.
Ikke noget med bare at trykke enter enter enter hele tiden til programmer er installeret. Så er der stor sandsynlighed du får PUP programmer på din computer. PUP står for (Potentially unwanted programs).
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
13. oktober 2014 - 23:43 #4
Tak til jer begge for svarene. Et par bemærkninger:

#1: Dette link http://gratisupload.dk/vis/62873/ er dødt.

#2a: Kan AdwCleaner noget, som Ccleaner ikke kan - eller vice-versa?

#2b: PC'en er sprit ny, så en scannings-log giver vist ingen mening endnu.

#3: Det er ikke altid lige let at finde frem til, hvem der er producenten bag et program. Fx ikke ligetil, at Lavasoft har produceret Ad-aware. I øvrigt pudsigt, at hvis man skriver www.ad-aware.com, så bliver man skiftet over til http://www.snapfiles.com/get/adaware.html. Skriver man derimod www.lavasoft.com, så forbliver man på siden, som giver direkte mulighed for download af ad-aware.

Jeg deler pointene mellem jer to. Send mig et Svar og jeg godkender.
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
13. oktober 2014 - 23:46 #5
- Og så lige en yderligere kommentar til #3:

www.lavasoft.com tilbyder tilsyneladende kun betalingsversionen af ad-aware, mens www.snapfiles.com (også?) tilbyder gratisversionen.

HVORDAN ved jeg forresten, om www.snapfiles.com er en ren side???
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
14. oktober 2014 - 00:01 #6
- Og sørme en kommentar mere til #3: Har fundet gratisversionen på www.lavasoft.com.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2014 - 17:10 #7
#5 Det ved man ikke 100% om den er. Derfor brugerdefineret installering hvis muligt og fravælge de programmer der følger med.
#6 Fint :-)
#4 Ja Adwcleaner kan sammen med Malwarebytes fjerne de uheldige elementer man får med når man installerer programmer forkert fra nettet af. Det kan CCleaner ikke klare. Den er generelt en op rydder for unødige filer, og oplysninger i registreringen der ikke bruges.

Du kan få min samlede vejledning som jeg normalt bruger her:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Bemærk her er Malwarebytes også med.
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2014 - 12:36 #8
"Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:"

Man kunne måske godt nævne at der er et direkte download link ;-).
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2014 - 12:45 #9
"#3: Det er ikke altid lige let at finde frem til, hvem der er producenten bag et program. Fx ikke ligetil, at Lavasoft har produceret Ad-aware."

Ad-aware er en betegenlse for et program der kan noget bestemt, ligesom Antivirus er det.

Det er ikke kun Lavasoft der laver Ad-aware programmer !
Avatar billede Slettet bruger
15. oktober 2014 - 13:00 #10
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
15. oktober 2014 - 21:55 #11
#7 Jeg afventer, at karise_larry skriver et svar, så jeg kan dele pointene mellem jer.
Avatar billede Hjemmemekkeren Nybegynder
23. oktober 2014 - 23:25 #12
karise_larry har vist glemt denne tråd, så jeg har netop givet alle points til 220661.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2014 - 09:06 #13
Det kan være en fejl på eksperten at karise ikke har fået besked om tråden.
Det har jeg oplevet mange gange hvor jeg heller ikke har fået point for deltagelse i tråd.
24. oktober 2014 - 18:46 #14
(Den er nok glemt i 'bunken' hos mig  :-)  )