Avatar billede Katharina Juniormester
13. oktober 2014 - 08:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Excel 2010: Kalender for forskellige lande

Hej

Jeg vil gerne have lavet en kalender i Excel over helligdage i 7 forskellige lande. Det skal helst være sådan, at man kan få vist en samlet kalender, hvor man ser alle landes helligdage og at man også kan vælge enkelte lande og kun se pågældende lands helligdage.
Jeg tænker noget med Pivottabel, men kan ikke rigtig finde ud af hvordan - nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2014 - 10:23 #1
hvis det er for at have kalender med helligdage, hvorfor så ikke oprette en google kalender med helligdagene. Det er bare at klikke nogle felter af i indstillinger.
Avatar billede Katharina Juniormester
13. oktober 2014 - 11:20 #2
Udmærket bud, men det skal helst være en kalender, som der er adgang til også, når der ikke er netforbindelse.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2014 - 11:44 #3
Indstillinger: Aktiver Google Kalender offline
Med Google kalender Offline kan du se og besvare dine kalenderbegivenheder, når din computer ikke har forbindelse til internettet.
Hvis du aktiverer Offline, downloades oplysninger om begivenheder til denne computer. Sørg for, at du ikke bruger en offentlig eller delt computer.

Hvis du vil aktivere offline, skal du installere Google Kalender-webapplikationen fra Chrome Webshop.
Avatar billede Katharina Juniormester
13. oktober 2014 - 11:59 #4
Men den vil jo altid være låst til én bruger, ikke? Og man vil også altid skulle logge ind for at se den?

Det skal være en kalender, som jeg kan have liggende på et fælles drev og som alle medarbejdere kan tilgå - allerhelst uden at skulle logge ind.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. oktober 2014 - 12:35 #5
ok - den kan jeg ikke lige klare. Men en bruger kan godt dele sin kalender med et antal personer. Men kræver login ind i mellem.
Avatar billede Katharina Juniormester
13. oktober 2014 - 12:56 #6
Okay, men tak for bud i hvert fald :)
Avatar billede supertekst Ekspert
13. oktober 2014 - 14:45 #7
Kunne anvendelse af VBA være en løsning?
Avatar billede Katharina Juniormester
13. oktober 2014 - 15:08 #8
Det ved jeg ikke, hvad er?
Avatar billede supertekst Ekspert
13. oktober 2014 - 15:16 #9
VBA er programmeringssproget i Microsoft Office.

Har tidligere for en kunde programmeret en kalender i 2 x A4-format i Excel. Automatikken gør, at ethvert kalenderår kan opbygges på under 1 sek. med alle helligdage. D.v.s. de variable danske beregnes således iflg. en certificeret algoritme.

Kender ikke de udenlandske helligdage - men de kunne naturligvis lægges ind.

Så det kunne være en mulighed..
Avatar billede Katharina Juniormester
28. oktober 2014 - 08:45 #10
Undskyld, jeg havde ikke set, du havde svaret.

Det lyder ikke som noget, der er helt lige til ?
Avatar billede supertekst Ekspert
28. oktober 2014 - 09:17 #11
Nej - det har du ret i.
Avatar billede Katharina Juniormester
30. oktober 2014 - 08:17 #12
Okay, jeg lukker den indtil videre. Så må jeg tage det op på et kommende et Excelkursus. ;)
Avatar billede supertekst Ekspert
30. oktober 2014 - 08:42 #13
Ok