Avatar billede perkirkegaard Nybegynder
13. oktober 2014 - 13:15 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Opstartsproblemer

Hej med jer,
Jeg har en lidt ældre Dell stationær computer, som har det svært. Når jeg forsøger at starte den op, så går der lidt så kommer der nogle blip's fra maskinen og så sker der ikke mere. Jeg har forsøgt med en recovery CD, men den kommer aldrig så langt, som til at læse CD drev.

maskinen kører Win 7 64 bit

Med venlig hilsen
Per Kirkegaard
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2014 - 14:35 #1
Har du mere end 1 ramblok, så prøv at tage en af dem ud på skift.
Ellers prøv at tage harddisk og DVD drevet fra, for at se om computeren kan starte op i bios.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. oktober 2014 - 16:00 #2
Og evt at fjerne alt strømmen fra den og holde startknappen nede i ca 30 sekunder, før du prøver at starte.
Når hardware bliver gammelt mister det sine egenskaber, og det kan bevirke at det ikke lukker korrekt ned. Det gør så at den ikke vil starte op igen.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
14. oktober 2014 - 08:51 #3
Hej Per

I rigtig mange Dell maskiner, er der indlagt fejlkoder via f.eks. "Bip koder". Dette kan hjælpe med at identificere fejlen, uden at være nødt til at åbne maskinen først.

Hvad model er din Dell, og hvor mange bip kommer den med?

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede perkirkegaard Nybegynder
14. oktober 2014 - 18:53 #4
Mange tak for input.
Jeg har trukket stikket på maskinen i lang tid og sat nyt tastatur og mus til. Jeg ved ikke helt, hvad der var årsagen, men nu skal der nyt styresystem i, så må jeg håbe at fejlen ikke gentager sig.

Per K
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2014 - 19:28 #5
Hvis det er hardwaren der er skylden til problemet vil dit problem fortsætte med nyt installeret system. Håber ikke dette er tilfældet.
Avatar billede perkirkegaard Nybegynder
28. oktober 2014 - 07:27 #6
Jeg tror det var tastaturet, ihvertfald kører maskinen igen.
Tak for alle svar. Jeg vil gerne give point, men jeg kan se at det kun er muligt til mig selv Det virker lidt snyd.

Per K
Avatar billede 220661 Ekspert
28. oktober 2014 - 18:42 #7
Du beder bare om svar fra den/dem du vil give point. Når svar fra hjælpere er lagt kan du lukke tråden med disse svar.
Avatar billede DellLytter Nybegynder
29. oktober 2014 - 07:14 #8
Hej Per

Du sendte mig en privat besked, og bad mig lægge et svar. Her er det :o)

Dog tror jeg 220661 fortjener pointene mere, da han kom med lidt mere konkrete forslag til fejlsøgning.

//Karina
#IWork4Dell
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2014 - 16:28 #9
#8 Det er i orden du tager dem. Er der folk der ser denne tråd senere vil de jo stadig kunne bruge de forslag der er skrevet.