Avatar billede NielsErikP Mester
13. oktober 2014 - 19:57 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Netværkskort...

Hej...

Er der nogen her på sitet der kan hjælpe med at foreslå et godt NYT netværks kort til denne pc  :

    Pc

Evt. med links til, hvor man kan købe det.

På forhånd tak.
Avatar billede haverslev Novice
13. oktober 2014 - 20:18 #1
Da din maskine er med integreret netværkskort på bundkortet, er der sket noget med det ?

Hvis det er kaput, så skal du have et netkort af typen PCI, PCI Express eller et du kan bruge via USB port

Som regel kan man ikke få nok ledige USB porte, så derfor kan man ligeså godt putte et internt netværkskort i.

Her vil jeg anbefale et PCI ekspress kort, da der er 2 slots i din maskine til det.
F.eks
http://www.bj-trading.dk/bjshop/default.asp?pv=PC0029A&pn=Logilink&vare=612724&f=edbp
Avatar billede NielsErikP Mester
14. oktober 2014 - 00:03 #2
Hej..

Ja..Det var også det jeg fornemmede.

Jeg tror det er dårligt.Men når nu mit er integreret på bundkort... ar det så muligt at sætte et andet i. Tror i øvrigt der skulle være noget wifi i det nuværende.

Og det er der jo ikke lige i dit link?
Avatar billede haverslev Novice
14. oktober 2014 - 10:24 #3
Det er 2 forskellige ting, når vi snakker netværkskort i din maskine.

Der er et integreret netværkskort loddet på bundkortet (LAN) - altså til netværkskabel.

Det andet er et trådløst netværkskort (WIFI) og det er et løst kort som er i den ene PCI Express slot

Se under Networking i dit eget link:
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01659231&tmp_track_link=ot_faqs/top_issues/en_dk/c01659231/loc:2&cc=dk&dlc=da&lc=en&product=3900255#N542

Så du skal lige have helt klarhed om det er dit Trådløse netkort eller dit netværkskort til kabel du vil udskifte eller det i det hele taget er nogen af dem der er defekt ?

Hvad er fejlen eller manglen helt præcis på det du oplever ??
Avatar billede NielsErikP Mester
15. oktober 2014 - 00:13 #4
Hej..

Jamen.. da jeg ikke kører noget trådløst netværk.. Må det være onboard LAN kortet der må være hurdlen.

Lige et spørgsmål :  Kan de 2 kort konflikte på nogen måde...?

Fejlen er at lige meget, hvor jeg går hen på nettet.. altså uanset, hvilken URL jeg skriver slår browseren over i "Venter på  "aktuelle url"..
Avatar billede haverslev Novice
15. oktober 2014 - 19:42 #5
" Kan de 2 kort konflikte på nogen måde...?"

Nej, normalt vil den, såfremt den er sat op til at kunne køre på begge dele, være sådan at når det er et netværkskabel i, så vil pc`en selv finde ud af at den kun skal køre på Lan kortet og "afbryde" det trådløse.
Modsat vil den så også, igen såfremt at begge kort er sat op, være sådan at den vil køre på det trådløse kort når der ikke er et net kabel i og der er et aktivt trådløst Access point (router) den har været koblet op på før. (kode for Access osv)

Har det virket korrekt før med at gå på internettet uden problemer ?

Det er vel ikke sådan at du evt. har installeret et firewall program og det er det der ikke er sat korret op og stopper din adgang til internettet ?
Avatar billede NielsErikP Mester
16. oktober 2014 - 02:04 #6
Hej...

Jamen den "Blå" trådløse lampe lyser på computeren.
Når jeg gennem kontrol panel går i netværks indstillinger. og deaktivere wifi forbindelsen.. Sker det sommetider at der kommer en dubleant af wifi ikon som jeg prøver at deaktivere.

Jeg har ingen trådløs forbindelse til internettet her i huset.

Det gjorde det en overgang, men nu får jeg den der "venter på  xxxx. com " hver gang en url kaldes.  Jeg kører internet gennem el selkabet Waoo med en 50/50... så der er noget galt pc mæssigt.
Selve elselskabet foreslog netværkskort skifte...

Jeg har en firewall... gennem mit antivirus program. Auto opsat via installationen.
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2014 - 20:09 #7
Vi prøver lige at geninstallere driverne til dine netkort igen og se om ikke det kunne have et heldigt udfald :-)

Klik på Start og skriv: Enhedshåndtering i søgefeltet og klik på den linje øverst der hedder "Enhedshåndtering"

Klik nu på den pil der er udfor Netkort
Nu vil der vist nogle linjer under "Netkort"
Dem H-Klikker du på enkeltvis og vælger FJERN

Når du har gjort det, så genstart PC`En og lad den selv finde og installere netkort/driverne igen i opstarten.
Når den er færdig med installationen og ikke arbejder mere, så prøv at gå på nettet og se om ikke det er lykkedes at få hul igennem.
Avatar billede haverslev Novice
16. oktober 2014 - 20:19 #8
Glemte at få med som det første.
Start lige Internet Explorer op, klik på Funktioner, klik på Internetindstillinger
Under menu punktet Browserdata, klik på knappen SLET og i næste boks SLET igen

Gå herefter over på faneblad "avanceret" samme sted og klik nederst på "nulstil" og Nulstil i næste boks også.
Avatar billede NielsErikP Mester
16. oktober 2014 - 22:53 #9
Hej..

Browser data slettet. Nulstillet gjort.

Så slettede jeg netkortene... fint nok.. Men den installerede :

        802.11n Wireless Pci Express Card lan kort

og en underlig fætter inde jeg nåede at genstarte :

      Microsoft virtual wifi miniport adapter #2

Ved selvfølgelig om det var fordi jeg havde kaldt eksperten og dette spørgsmål via Email og dermed stadig sad på nettet.

Men slettede dem begge igen.. og genstartede.

Hul igennem havde jeg jo i forvejen... det var bare det med ventetiden.. før jeg kom på frem til kaldte url.
Avatar billede NielsErikP Mester
16. oktober 2014 - 23:12 #10
Hej igen...

Det er nøjagtig det samme.

Må jeg hører din holdning til dette:

Det er waoo 50/50 forbindelse jeg kører. En af deres tekniker har målt nettet og min forbindelse ud. Den var ok fra deres side.
Blot med det oplysning fra deres central.. at jeg har en asus computer. Det har jeg ikke. Det er HP uden noget asus i overhovedet. Ja.. Det kunne de ikke forstå.. for mellem min fiberboks på væggen i stuen... var der afgjort en asus enhed.
Avatar billede haverslev Novice
17. oktober 2014 - 17:43 #11
Har du prøvet at deaktivere din Firewall og se om ikke den hopper på nettet med det samme ?

Hvis Waoo kan se, at der skulle være en ASUS computer på forbindelsen og du KUN har en HP tilkoblet i hele huset, så er der et eller andet galt.

Du har ikke noget trådløst kørende, ubeskyttet af kode  på din fiberboks/router, som at andre evt. kan hoppe på og bruge ?

Det er vel heller ikke sådan, at du har en ASUS router tilkoblet din fiberboks.
Avatar billede NielsErikP Mester
17. oktober 2014 - 23:14 #12
Hej...

Jamen jeg har min "startside" som Google... og når IE lukkes op Venter den på Google.. skriver jeg så en anden url.. kan den sommetider godt vise oppe i fanerne efter at have "Ventet på url"  at den kaldte side er loadet... men den kommer ikke frem Google er der stadig.

Ja, men det er jo det de kan se, samtidigt med at de siger at deres forbindelse går igennem. og at deres forpligtelse dermed er opfyldt. Men alligevel er de så fræk at sige til mig at jeg ikke skal sige at jeg intet asus har mellem fiberboks og pc.

Det eneste net der er her i huset er denne HP computer. og så nettet på min smartphone.

Jeg har ingen router. HP computeren køre på netværks kabel.

Det spørgsmål du kommer med om ubeskyttet kode på boksen... hvordan tjekker man lige det?
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2014 - 11:11 #13
"Det spørgsmål du kommer med om ubeskyttet kode på boksen... hvordan tjekker man lige det? "
Dette er KUN nødvendigt med kode på et trådløst system ( router med både lan og Wifi )

Men jeg er stadig lidt i tvivl med din opsætning - altså om du også har router tilkoblet, jeg har tjekket på Waoo, men synes ikke at få et entydigt svar på om der er fiberboks OG router med f.eks trådløst net også-

der står bl.a følgende under deres support:

"Jeg har problemer med at få adgang til internettet":
Prøv at forbinde din pc direkte til fiberboksen, hvilket vil sige at hvis man har en trådløs router eller lignende så skal den tages af og et kabel fra pc skal gå direkte til fiberboksen. Dette skal være forbundet i 15-60 minutter inden der er forbindelse afhængig af energiselskab. Hvis der stadig er problemer så prøv med et andet netværkskabel og ellers kontakt dit lokale energiselskab.

"Jeg har problemer med hastigheden eller internettet og jeg har forsøgt, at genstarte alt mit udstyr.":
Prøv at sætte din computer direkte til den sidste port i fiberboksen. Altså udenom din router og prøv igen.

Taget herfra:
http://www.waoo.dk/service/kundeservice/sporgsmal-og-svar/fiberbredband
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2014 - 11:16 #14
OK, fandt også lige denne skriv:

"Hvilken slags udstyr skal jeg bruge for at koble min computer til fibernetforbindelsen?":
Du skal have et netkort i din computer. De fleste nye computere har allerede et netværkskort installeret. Fra computeren skal du koble et netværkskabel (PDS kat. 5 eller bedre) til fiberboksen. Ønsker du trådløst netværk, kan du koble en trådløs router til fiberboksen, som kan give din computer adgang til internettet.

Altså har du KUN fiberboksen og IKKE trådløst WIFI også.
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2014 - 11:47 #15
Du kunne jo midlertidigt, for ikke at bruge Internet Explorer, og se om en anden browser køre uden problemer, installere Google Crome.

Men du skal lige holde godt øje med installationen af den og FJERNE flueben i f.eks "Angiv Google Chrome som min standardbrowser"

http://www.google.com/intl/da/chrome/

Den kan efterfølgende afinstalleres i Kontrolpanel / Programmer og Funktioner - Fjern program.
Når det er gjort, så kører du igen med IE.
Avatar billede NielsErikP Mester
18. oktober 2014 - 14:01 #16
Hej..

Ja. jeg har kun fiberboks M/ cat 5 kabel direkte i computeren. Ingen trådløs router her i huset.

Har haft en del andre browsere installeret og har stadig Google chrome... løser intet. Så vi kommer ikke meget videre, andet end tilbage til spørgsmålet. Netværks kort. Det må og kan kun være dette.
Avatar billede haverslev Novice
18. oktober 2014 - 15:44 #17
Normalt vil et netværkskort ved en defekt ikke opføre sig sådan, det vil som regel slet IKKE virke,  og det er derfor vi har prøvet lidt andre ting før du udskifter kortet med f.eks. det jeg henviser til i første indlæg.

Jeg er dog stadig af den overbevisning, at dit problem skyldes et software problem/fejl mere end en fejl på netværkskortet. Jeg kan dog ikke lige pege mere konkret på det pt.
Avatar billede NielsErikP Mester
19. oktober 2014 - 00:08 #18
Hej...

Jeg syntes også det virker mærkeligt.

Kan en fejl på HD, så flytte om på ikoner på skrivebordet.

Kan du komme det lidt nærmere med, hvad du tænker på med software fejl..? Så kan jeg evt. prøve at fjerne noget sådant.

Tja.. Det lyder underligt, men 4 gange har jeg haft formatteret computeren.. men ik så lang tid efter er problemerne tilbage.

Hmmm.....
Avatar billede haverslev Novice
19. oktober 2014 - 16:30 #19
"Kan en fejl på HD, så flytte om på ikoner på skrivebordet" = NEJ

"Tja.. Det lyder underligt, men 4 gange har jeg haft formatteret computeren.. men ik så lang tid efter er problemerne tilbage."

Hvis pc`en køre korrekt efter en formatering og Nyinstallation og først "sander til" efter et stykke tid - altså får problemer med at åbne sider senere, så fejler netkortet højst sandsynligt  intet og vil mene at du i stedet får andet ind på din pc som gør den langsom osv.

Derfor, prøv lige at hente og installere CCleaner herfra:
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Klik på de grønne knap til højre
"Download latest version (4.74Mb"
Start programmet og tryk på knappen "kør Rens" i højre side

En guide, dog til ældre version:
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Avatar billede NielsErikP Mester
20. oktober 2014 - 00:52 #20
Hej..

Ok... Prøv at svare mig på, hvorfor mit antivirus ikon og en fil med navnet Info.. som regel har skiftet placering efter en tur på nettet.

Jamen... Den kører underligt. Sommetider regerer links på nettet først efter en 3-4 tryk.. og og fanerne får hennholdsvis farverne
lyseblå, gul, lyserød og grøn... og de starter så forefra med disse i nævnte rækkefølge.

Sågar oplevet fontsize bliver større på nettet, når musen kører over dem.

Har kørt CCleaner. Og renset.

Jeg tror selv at denne asus skal find placerings mæssigt. Meeen hvorledes det lige på stående fod gøres.. hmm.
Avatar billede NielsErikP Mester
20. oktober 2014 - 01:33 #21
Hej igen...

Der sker altid en masse underligt på denne computer, som f.eks  :

    Video 1

Og intet af de virus/malware programmer kan finde noget.
Avatar billede haverslev Novice
20. oktober 2014 - 18:00 #22
Det ser mærkeligt ud, nærmest som om din pc er overtaget af en anden.
r
Prøv at hente, installere og kør en tur med den gratis Malwarebyts (hvis du da ikke har det i forvejen)- du skal nok sige ja til opdatering og kun flueben i "kør malwarebytes"
https://www.malwarebytes.org/mwb-download/
Avatar billede NielsErikP Mester
20. oktober 2014 - 23:54 #23
Hej...

Det siger du, har selv samme tanke. Den anden forhindrer skabelsen, hver gang jeg skal skabe et eller andet.. Så fungere det ikke. Men sådan en tanke, kan man jo ikke rigigt få nogen til at hjælpe med.

Kører lige i skrivende stund Malwarebytes fra dit link.
Avatar billede NielsErikP Mester
20. oktober 2014 - 23:59 #24
Hej igen...

Her er log fra malwarebytes:

Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scan Date: 20-10-2014
Scan Time: 23:38:18
Logfile: malwb.txt
Administrator: Yes

Version: 2.00.3.1025
Malware Database: v2014.10.20.07
Rootkit Database: v2014.10.17.01
License: Free
Malware Protection: Disabled
Malicious Website Protection: Disabled
Self-protection: Disabled

OS: Windows 7 Service Pack 1
CPU: x64
File System: NTFS
User: Starman

Scan Type: Threat Scan
Result: Completed
Objects Scanned: 311087
Time Elapsed: 15 min, 44 sec

Memory: Enabled
Startup: Enabled
Filesystem: Enabled
Archives: Enabled
Rootkits: Disabled
Heuristics: Enabled
PUP: Enabled
PUM: Enabled

Processes: 0
(No malicious items detected)

Modules: 0
(No malicious items detected)

Registry Keys: 0
(No malicious items detected)

Registry Values: 0
(No malicious items detected)

Registry Data: 0
(No malicious items detected)

Folders: 0
(No malicious items detected)

Files: 0
(No malicious items detected)

Physical Sectors: 0
(No malicious items detected)

(end)

Avatar billede haverslev Novice
22. oktober 2014 - 17:14 #25
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede NielsErikP Mester
22. oktober 2014 - 23:14 #26
Hej..

Her er Adwcleaner log :

# AdwCleaner v4.001 - Report created 22/10/2014 at 23:09:24
# DB v2014-10-21.1
# Updated 20/10/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Starman - STARMAN-PC
# Running from : C:\Users\Starman\Desktop\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

***** [ Scheduled Tasks ] *****

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Value Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List [C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDTray.exe]
Value Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List [C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDFSSvc.exe]
Value Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List [C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDUpdate.exe]
Value Deleted : HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\AuthorizedApplications\List [C:\Program Files (x86)\Spybot - Search & Destroy 2\SDUpdSvc.exe]

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17344

-\\ Google Chrome v38.0.2125.104

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [1556 octets] - [17/08/2014 10:49:48]
AdwCleaner[R1].txt - [1002 octets] - [04/10/2014 22:17:36]
AdwCleaner[R2].txt - [1795 octets] - [22/10/2014 23:05:54]
AdwCleaner[S0].txt - [1592 octets] - [17/08/2014 10:51:40]
AdwCleaner[S1].txt - [1063 octets] - [04/10/2014 22:19:43]
AdwCleaner[S2].txt - [1717 octets] - [22/10/2014 23:09:24]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S2].txt - [1777 octets] ##########

Avatar billede haverslev Novice
23. oktober 2014 - 18:06 #27
Nu skriver du ikke noget om at det evt. har hjulpet eller ej.

Men hvis ikke det har, så tror jeg at du skal oprette et nyt spørgsmål under Sikkerhed her på sitet.

Du kan så hente og køre en HiJackThis log og lægge ind i det oprettede spørgsmål og se om ikke der er et par kloge hoveder der - jeg er desværre ikke helt skarp på HJT.

http://www.bleepingcomputer.com/download/hijackthis/dl/90/
Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

Win7 - Højre tast og vælg - "Kør som Administrator..."

Manual til HJT:
www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede NielsErikP Mester
23. oktober 2014 - 23:40 #28
Hej...

Der skal jo lige i løbet af et par gange undersøges om det har hjulpet.
Men haverslev, det har det ikke!!

Når jeg logger ind på min netbank, begynder de farver at optræde mellem klikkende.
Når jeg logger ind på mails (gmail), blinker skærmen sort ligesom engang jeg kan huske at jeg havde en ansvarlig fra Symantec(norton AV) til at fjernstyre min computer.
Kalder jeg URL'en Facebook. com og trykker enter fryser hele computeren i et halv minut.

Så det det handler om her på eksperten.dk er at få en til at tage dette du udtalte tidligere i denne tråd alvorligt  :
    "Det ser mærkeligt ud, nærmest som om din pc er overtaget af en anden."

Det er det der er galt tror jeg.
Avatar billede NielsErikP Mester
23. oktober 2014 - 23:45 #29
Hej igen...

kører lige denne hiJackThis.. og opretter under sikkerhed her på eksperten.

@haverslev:  Tusind tak for din indsats så langt. Jeg krydser lige dit svar af.
Avatar billede haverslev Novice
24. oktober 2014 - 19:11 #30
"blinker skærmen sort ligesom engang jeg kan huske at jeg havde en ansvarlig fra Symantec(norton AV) til at fjernstyre min computer"

Uha, er du 100% sikker på at det var en fra Symantec ??

Kan se at du er i gang med det nye spørgsmål, så tror ikke det er klogt at bruge f.eks netbank FØR du har sikkerhed for at der ikke er en anden der ser med.

henvisning til nyt spg.
http://www.eksperten.dk/spm/998778
Avatar billede NielsErikP Mester
24. oktober 2014 - 23:56 #31
Hej..

Det skulle det være.. ringende til Symantec. Pga. noget problem med med det antivirus jeg kørede den gang (Norton internet security).
Jeg deltog en overgang i en del spørgsmål og hjalp også her på eksperten med noget html og php. Det var faktisk her mine problemer startede. trådene blev "fucked up" så udviklede.
Forrige sites jeg havde besøgt viste sig i video rammen, når jeg så video på youtube. og alt muligt andet.
Har haft gang i flere tråde her på eksperten uden at folk kunne hjælpe med at finde ud af det.
Nu bor jeg i Midtjylland. så jeg kontaktede midtjydsk it support.. han bad også om fjernstyring... dengang han loggede på blev skærmen helt sort.
Det gjorde den igrunden også da jeg loggede ind på denne tråd via link i mail.
Jeg oplever at notifikationer som jeg har læst i går på facebook. Pludselig er slettet osv...

Hvordan finder man lige det ASUS hardware. Eller lukker af for det.

Tilbage til norton internet security... måtte jeg opgive tilsidst og finde andet. Det blev simpelthen værdiløs og virkede ikke mere.