Avatar billede Bifan Nybegynder
14. oktober 2014 - 02:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at få projekter til at virke sammen

Hej,

Jeg er ved at lave en solution med et WPF projekt(admin del), samt et ASP.net MVC projekt (bruger del). Begge disse projekter bruger et fælles Model/db projekt, men jeg kan ikke få det ASP.net delen til at bruge Model/db projektet ordentligt, og jeg tror det er noget med nogle referencer der ikke er i orden.

I ASP.net projektet har jeg tilføjet en reference til Model projektet, samt tilføjet connectionString. Desuden har jeg gjort det samme i WPF projektet, som dog virker.

I ASP.net projektet prøver jeg bare at skrive et kundenavn ud i et view ved at sende et kunde objekt med fra controlleren, men jeg får følgende fejl:

KOMPILERINGS FEJL.
CS0246: Typen eller navneområdenavnet 'ModelProject' blev ikke fundet (mangler der et 'using'-direktiv eller en assemblyreference?)

Nogle forslag? Er rimelig ny i C#/Visual studio, så det kan være det er noget helt basalt
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2014 - 02:56 #1
Har du en using af namespace?
Avatar billede Bifan Nybegynder
14. oktober 2014 - 11:10 #2
Jep, jeg har en using ModelProject.Kunde i den controller som laver viewet, og det giver ingen fejlmeddelelser inden jeg kører programmet.
Avatar billede Syska Mester
14. oktober 2014 - 11:17 #3
Hvordan ser dit View ud? med 99% sikkerhed er det der fejlen er.

Hvordan ser dine usings ud i din web.config?
Avatar billede Bifan Nybegynder
14. oktober 2014 - 11:29 #4
Her kommer lige lidt kode.

Controller:

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Linq;
using System.Web;
using System.Web.Mvc;
using ModelProject.Model;

namespace WebProject.Controllers
{
    public class HomeController : Controller
    {
        Model1Container2 dbContext = new Model1Container2();
        public ActionResult Index()
        {
            ViewBag.Message = "Modify this template to jump-start your ASP.NET MVC application.";
            var v = dbContext.AdminSet.ToList()[0];
            return View(v);
        }

        public ActionResult About()
        {
            ViewBag.Message = "Your app description page.";

            return View();
        }

        public ActionResult Contact()
        {
            ViewBag.Message = "Your contact page.";

            return View();
        }

View:

@model ModelProject.Model.Kunde
@{
    ViewBag.Title = "Home Page";
}
@section featured {
    <section class="featured">
        <div class="content-wrapper">
            <hgroup class="title">
                <h1>@ViewBag.Title.</h1>
                <h2>@ViewBag.Message</h2>
            </hgroup>
            <p>
                @Html.LabelFor(model => model.Navn) //////////HER BRUGER JEG KUNDE OBJEKTET
                To learn more about ASP.NET MVC visit
                <a href="http://asp.net/mvc" title="ASP.NET MVC Website">http://asp.net/mvc</a>.
                The page features <mark>videos, tutorials, and samples</mark> to help you get the most from ASP.NET MVC.
                If you have any questions about ASP.NET MVC visit
                <a href="http://forums.asp.net/1146.aspx/1?MVC" title="ASP.NET MVC Forum">our forums</a>.
            </p>
        </div>
    </section>
}
<h3>We suggest the following:</h3>
<ol class="round">
    <li class="one">
        <h5>Getting Started</h5>
        ASP.NET MVC gives you a powerful, patterns-based way to build dynamic websites that
        enables a clean separation of concerns and that gives you full control over markup
        for enjoyable, agile development. ASP.NET MVC includes many features that enable
        fast, TDD-friendly development for creating sophisticated applications that use
        the latest web standards.
        <a href="http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=245151">Learn more...</a>
    </li>

    <li class="two">
        <h5>Add NuGet packages and jump-start your coding</h5>
        NuGet makes it easy to install and update free libraries and tools.
        <a href="http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=245153">Learn more...</a>
    </li>

    <li class="three">
        <h5>Find Web Hosting</h5>
        You can easily find a web hosting company that offers the right mix of features
        and price for your applications.
        <a href="http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=245157">Learn more...</a>
    </li>
</ol>
Avatar billede Bifan Nybegynder
14. oktober 2014 - 11:30 #5
Har ikke nogle "using" i web.config - har kun tilføjet en connectionstring, ellers er det boilerplate.
Avatar billede Bifan Nybegynder
14. oktober 2014 - 20:45 #6
bump
Avatar billede Syska Mester
16. oktober 2014 - 00:59 #7
Næsten nemmere du smider en zip på nettet med dit projekt ...

mvh
Avatar billede Bifan Nybegynder
17. oktober 2014 - 00:09 #8
Hvilket site kan jeg gøre det på? fylder 120 mb...
Avatar billede softspot Forsker
17. oktober 2014 - 19:15 #9
DropBox...
Avatar billede Bifan Nybegynder
18. oktober 2014 - 00:59 #10
Avatar billede Bifan Nybegynder
19. oktober 2014 - 21:52 #11
bump
Avatar billede Syska Mester
19. oktober 2014 - 22:15 #12
Kan du ikke smide en zip i din dropbox og lave et public link.

Lader til at der mangler en masse filer i det du har lagt op.

Kan ikke finde nogen *.sln eller *.csprj filer.
Avatar billede Bifan Nybegynder
20. oktober 2014 - 21:02 #13
Jo kan godt se det andet ikke dur

https://www.dropbox.com/s/n9zz0zyqpuyk309/ASD.rar?dl=0

der skulle den være
Avatar billede Bifan Nybegynder
25. oktober 2014 - 21:42 #14
Løst