Hej Jeg har en bærbar med Windows 7 installeret. Da jeg har fået "ny" bærbar (udkøbt) min arbejds bærbar, vil jeg gerne have installeret min Windows 7 på denne. Jeg har en lovlig licens til en maskine, og vil altså kun bruge den på den nye. På min gamle maskine ryger der Windows XP, så kan børnene bruge den.
Men er der noget jeg skal være opmærksom på, så jeg ikke ryger i problemer med registreringen ? Er det nok at holde den gamle maskine slukket, således jeg ikke har to maskiner i gang på en gang?
Hvordan tiltrækker og fastholder man it-talenter i et konkurrencepræget arbejdsmarked?
21. marts 2024
Slettet bruger
14. oktober 2014 - 14:43#1
Du skal være opmærksom på, om den windows 7 licens du har er en OEM. Det vil sige, at hvis OS er købt præinstalleret på computeren, kan det ikke flyttes til en anden. Men hvis OS er købt separat, kan det udmærket flyttes. Måske skal du så lige kontakte Microsoft, men det skulle ikke være noget problem.
Det er en OEM kan jeg se :-( Hm, så lader planen nok ikke. Jeg mener, at den maskine win7 kører på nu, ikke er den den er købt til. Den maskine kunne ikke tåle kaffe i tastaturet. Den røg ud, og jeg installerede win7 på den maskine den har kørt på de sidste fire år.
Som reglerne er så har xby ret i det han siger. Men jeg har hørt om andre der har fået lov til at gen registrere en oem licens på en anden maskine bare den anden maskine får fjernet styresystemet. Så vi krydser fingere for at de vil det.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.
Følg dette spørgsmålOpretPreview
Flere spørgsmål fra Andre styresystemer kategorien