Avatar billede Modsk Nybegynder
14. oktober 2014 - 14:25 Der er 6 kommentarer

Installation af Windows 7 på en ny maskine

Hej
Jeg har en bærbar med Windows 7 installeret. Da jeg har fået "ny" bærbar (udkøbt) min arbejds bærbar, vil jeg gerne have installeret min Windows 7 på denne.
Jeg har en lovlig licens til en maskine, og vil altså  kun bruge den på den nye. På min gamle maskine ryger der Windows XP, så kan børnene bruge den.

Men er der noget jeg skal være opmærksom på, så jeg ikke ryger i problemer med registreringen ?
Er det nok at holde den gamle maskine slukket, således jeg ikke har to maskiner i gang på en gang?

Mvh
Morten
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2014 - 14:43 #1
Du skal være opmærksom på, om den windows 7 licens du har er en OEM.
Det vil sige, at hvis OS er købt præinstalleret på  computeren, kan det ikke flyttes til en anden. Men hvis OS er købt separat, kan det udmærket flyttes. Måske skal du så lige kontakte Microsoft, men det skulle ikke være noget problem.
Avatar billede Modsk Nybegynder
14. oktober 2014 - 15:37 #2
Det er en OEM kan jeg se :-( Hm, så lader planen nok ikke. Jeg mener, at den maskine win7 kører på nu, ikke er den den er købt til.
Den maskine kunne ikke tåle kaffe i tastaturet. Den røg ud, og jeg  installerede win7 på den maskine den har kørt på de sidste fire år.

Men prøver at kontakte Microsoft

Mvh
Morten
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2014 - 15:47 #3
God ide at kontakte Microsoft.
Avatar billede Modsk Nybegynder
14. oktober 2014 - 16:05 #4
Er gjort. Har skrevet til dem, og skrevet produktnøglen.

Så må vi se deres reaktionstid og svar.

Jeg melder tilbage.

Mvh
Morten
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2014 - 16:15 #5
OK:-)
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2014 - 17:41 #6
Som reglerne er så har xby ret i det han siger. Men jeg har hørt om andre der har fået lov til at gen registrere en oem licens på en anden maskine bare den anden maskine får fjernet styresystemet.
Så vi krydser fingere for at de vil det.