Avatar billede Novice-1 Seniormester
14. oktober 2014 - 19:40 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Firefox nægter at starte flere gange dagligt -medmindre

at jeg genstarter computeren - i fejlsikret tilstand
det har stået på i et par måneder

umiddelbart hjalp det da jeg - nulstillede firefox

det hjalp nogle dage, men nu er problemerne præcis lige så store som før
--og i forbindelse med nulstilling forsvandt alle bogmærker
så jeg måtte have hjælp til at trylle dem tilbage

jeg har ikke lagt mærke til om det er når jeg har besøgt visse sider
men har mere indtryk af at det er når jeg har kørt et program
som om computeren, en 64 bit amd kerne, ikke kan klare to! ting på een gang

har kørt med Firefox i årevis uden problemer
når jeg renser med ccleaner
så bliver internet historik og internet cahse ikke slettet i firefox
--står der hvis jeg kører ccleaner flere gange

(samtidig kan jeg i menulinjen ved uret se at ccleaner overvågning er aktiv -hvilket givetvis ikke har noget med sagen at gøre)

på forhånd tak for hjælpen, hvis nogen har en ide
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2014 - 20:14 #1
Tror der er fejl i Firefox og derfor grunden til at CCleaner ikke kan fjene noget fra den.
Jeg havde eksporteret foretrukne mm i Firefox, og så fjernet den helt en gang.
Men jeg havde gjort det med Revo uninstaller free, og derefter kørt en tir med CCleaner for at rense det sidste ud. Med CCleaner er det vigtig man kører rensning af registreingen også.
Efter denne tur havde jeg installeret en frisk Firefox igen.
Husk også at gemme dine adgangskoder.
http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html
For at få backup af firefox kan Mozbackup også bruges:
http://sourceforge.net/projects/mozbackup/
Avatar billede claes57 Ekspert
14. oktober 2014 - 22:02 #2
i CCleaner skal du selv sætte markeringer for at rydde data i firefox.
Åbn CCleaner, og se https://www.dropbox.com/s/hny8vjodzp99ep2/Image006.png?dl=0
dette er mine markeringer - jeg vil gerne gemme adgangskoder - men alt andet ryger ud. Jeg har så Chrome som primær browser, så der sletter jeg heller ikke historie. Men cache ryger begge steder.
15. oktober 2014 - 07:09 #3
... og så ka' du lige ->

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
15. oktober 2014 - 21:37 #4
# 3  det vil jeg prøve i morgen, men det virker som om Firefox nu kører fejlfrit efter  opdateringen i aftes :-)  7-9-13

men vil nu prøve Adwcleaner alligevel.

men vil lige se om opdateringen har løst problemet
så programmet virker igen som for 2-3 opdateringer siden

# 2 jeg kan se at jeg ikke har flueben  i kompakte datebaser

# 1  vil nødig geninstallerer firefox hvis jeg kan undgå det

for øvrigt er der den senere tid blervet ved med at kommen en eller anden fejlmeddelse op på menuelinjen -der nu også pludselg, efter genstart se ud til at være forsvundet

og -ccleaner er jo begyndt at starte op når jeg starter computeren uanset hvor mange gange jeg  i ccleaner siger at programmet ikke skal starte op

hvis i nu alle skiver et "svar" -så kan i alle tre få point!!

tak for forslagene --nu må vi se om jeg får brug for dem

bruger i øvrigt win 7 på 64 bit maskine
Avatar billede claes57 Ekspert
16. oktober 2014 - 03:27 #5
Ligemeget med point til mig.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. oktober 2014 - 16:04 #6
svar. Hvis min hjælp har været brugbar. Hvis ikke se bort fra det.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
17. oktober 2014 - 14:30 #7
# 3, til infor,  Adwcleaner, endte med betalingsversionen for tre år til flere pcér
uden betaling viste programmet 49 infektioner, første gang jeg efter installation viste det 52 infektioner
--derpå en hurtig scanning  der viste 482 infektioner
---så endnu en -også hurtig scanning-  der viste 479 infektioner
---gad vide hvad hvor mange den ville vise hvis jeg endte med fuld scanning to!! gange i træk

er programmet blot ude på at gøre mig utryk! :-) -har  man jo hørt om før

nåh måske blev programmet ikke installeret korrekt, jeg måtte  på et tidspunkt sige injurier midt under installationen

ellers en interessantes side
http://www.bleepingcomputer.com/download
Avatar billede Novice-1 Seniormester
17. oktober 2014 - 14:38 #8
har stadig problemer med at åbne firefox, har mistanke om at det navnlig er når computeren er midt i noget andet -men blot en fornemmelse
var win 7 64 bit,
Avatar billede Novice-1 Seniormester
17. oktober 2014 - 16:26 #9
info
adwcleaner  -hverken grundig eller ekspres scan fand nu noget som helst
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2014 - 16:28 #10
Hmm Min Avast brokker sig når man forsøger at downloade adwcleaner??
Og det er ligemeget om det er det link jeg selv normalt bruger eller det som Karise har valgt?? Får besked om at det er virus.
Prøver at se om jeg kan få den scannet på virustotal.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2014 - 16:33 #11
Virustotal siger at 2 scannere af 55 mælder at det er snavs. Formoder måske så det er et falsk positiv.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. oktober 2014 - 16:38 #12
Nå hentede den så igen og nu var der ikke problemer. Det er den frie udgave jeg kører, så jeg kan ikke lige forstå hvorfor du skal betale for at bruge den.
18. oktober 2014 - 16:49 #13
Ref #7: Er du 1000% sikker på at der er tale om
[ADWCleaner]
programmet ?
Og ikke nogle af andre 'lokkemads' programmer undervejs !!!
Avatar billede Novice-1 Seniormester
19. oktober 2014 - 16:33 #14
#13, ja det føler jeg mig hel overbevist om, men betalte med visa7 dankort så kan ikke tjekke konto nr endnu.

men efter sidste rensning der gjorde  helt!! rent har der ikke været problemer med firefox
så programmet virkede!!!
så tak for hjælpen!!
--så du burde jo have point, hvis du skriver et "svar"

tro det eller lad være, men kan ikke et ord engelsk :-), så -blev i farten-  bange for at slette noget som jeg ønskede at beholde
--og så gav jeg mig også bedre tid efter installationen af betalingsversionen.
Avatar billede Novice-1 Seniormester
19. oktober 2014 - 16:52 #15
Nåh det fik jeg lige sagt tidlig nok,
kørte adWCleaner og fjernede nedennævnte filer
Clean started at: 19-10-2014 16:40:16.
MUI Cache (Inconsistent Registry Contents):
  Removed Item: HKCR\Local Settings\MuiCache\760\FB20C8EC @"%ProgramFiles%\Toshiba\Power Saver\TPwrFunc.dll",-202
  Removed Item: HKCR\Local Settings\MuiCache\760\FB20C8EC @%ProgramFiles%\Windows Defender\MsMpRes.dll,-1176
  Removed Item: HKCR\Local Settings\MuiCache\760\FB20C8EC @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-102

men alligevel vil firefox ikke starte. Skyldes sikkert en af de sider jeg har besøgt  men efter start i fejlsikret fungerer det sædvanligvis igen.
--var ellers blevet meget bedre -synes jeg

men ellers ender det med geninstallation på et eller andet tidspunkt
19. oktober 2014 - 18:07 #16
Hmmm...
Ovenstående log ligner IKKE en fra ADWCleaner ???

Skal jeg gentage guiden i #2 ???
Avatar billede Novice-1 Seniormester
20. oktober 2014 - 00:52 #17
# 16  jja det var mere end pinligt, det var spyware cleaner jeg havde fået hentet i al forvirringen
men nu lykkedes det da med adwCleaner  - der lavede følgende log
--synes den er lidt kort!

vender tilbage en af dagene for pointgivning  -og status
det med firefox -føler lidt det var når jeg kom til at åbne to gange oven i hinanden  -eller computeren var i gang med noget andet -måsk måske  ( win 7 på 64 bit maskine med and)

loggen så sådan  ud -hvis programmet ikke skulle indstilles?

Folder Deleted : C:\Users\ego\AppData\LocalLow\HPAppData
Folder Deleted : C:\Users\ego\AppData\Roaming\pdfforge
Folder Deleted : C:\Program Files\Enigma Software Group
***** [ Scheduled Tasks ] *****
***** [ Shortcuts ] *****
***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Google\Chrome\Extensions\lifbcibllhkdhoafpjfnlhfpfgnpldfl
Key Deleted : [x64] HKLM\SOFTWARE\EnigmaSoftwareGroup

tak for hjælpen!!
20. oktober 2014 - 05:48 #18
... så denne "Spyware Cleaner" bør (skal) du afinstall NU !!!

---

Hvordan er status så nu mht. dit oprindelige spørgsmål ?
Avatar billede Novice-1 Seniormester
21. oktober 2014 - 09:49 #19
jeg syntes ellers at der havde været en bedring også føre jeg hentede det ene og andet program

men i dag jeg vi er tilbage ved status qvo

kan det monstro hænge sammen med at ccleaner de sidte  måneder starter op med computeren
-sikkert ikke-
hvordan får jeg lige programmet til at holde om med at starte sammen med computeren  -som et forsøg.

på forhånd tak
Avatar billede Novice-1 Seniormester
22. oktober 2014 - 14:06 #20
status:
      Når jeg under fjern programmer i  ccleaner går ind under firefox, så opdager jeg at jeg har "to" versioner af firefox, dels
12 og 33, x86, men det går jeg ud fra at alle andre også har

når programmet ikke vil åbne, og det ser ud som det er lukket ned og jeg så vil rense med ccleaner
så får jeg beskeden, at jeg skal lukke firefox
når jeg så siger ja til at lukke får jeg beskeden, at firefox er lang tid om at lukke og om jeg vil tvinge programmet til at lukke
selvom jeg så siger ja til lukning kan jeg alligevel ikke åbne firefox fra icon (på proceslinjen -til eksempel)

hvis jeg så kører SAS (super  antispyvare), dels qvik san dels kritisk scan, så kan jeg jeg stadigvæk  ikke åbne firefox fra icon
--mente ellers at det havde hjulpet et par gange

men i dag var det først da jeg tømte -indholdet- af  -windows- mappen- prefecht at jeg kunne starte firefox igen -udeden at genstarte programmet,
så -måske er det løsningen hver! gang

kan også se at jeg i ccleaner har flueben ved
slet kun windows temp mapper der er ældre end 24 timer
((har været utryg ved at fjerne flueben)) :-)

ofte kom der tidligere en meddelse op efter brug af ccleaner at der var et par cokis i firefox og også --måske tem-- filer der ikke blev fjernet.

FORKLARER DET BEDRE HVAD DER ER ÅRSAG TIL MIT PROBLEM??
Avatar billede Novice-1 Seniormester
22. oktober 2014 - 14:09 #21
DER SKULLE HAVE STÅET I STARTEN
når det ser ud som firefox er lukket ---helt--- ned....
Avatar billede Novice-1 Seniormester
22. oktober 2014 - 23:21 #22
den ene version af firefox havde jeg fået overført fra en gammel!! USB nøgle, hvorpå der mest var gamle dokumenter og billeder
--der var kopieret over på PC -
så jeg havde bogmærker med mere inden jeg fik ny pc

det samme gjaldt for virusprogram og java --afslørede opdateringsprogrammet secunia

forsøgte at ændre flueben i ccleaner omkring windows temp mapper
-se ovenfor
men efter  den rensning ville firefox absolut starte i enten!! fejlsikret, eller programmets anden mulighed var nulstilling

og efter den kørsel af ccleaner blev  der fjernet en hel del ekstra
--så lige nu ser det ud som det kører som det skal.

så beklager ulejligheden, men tak!!! for jeres interesse og forsøg på hjælp!!!
Avatar billede Novice-1 Seniormester
28. oktober 2014 - 20:21 #23
#220661      foreslår at vi deler point når ingen andre vil have

når firefox sletter alle!! -også nyeste (24 timer)- cokis og historik når programmet lukkes så er problemerne væsentlig !!!  mindre

og ellers løser en kørsel med ccleaner alle problemer -uden genstart i fejlsikret

--virker som programmet absolut ikke -ikke altid- vil slette alt når programmet lukkes

kunne måske tyde på at der ligger resterne af en ældre version på maskinen.
-som om en af opdateringerne for nogle mdr siden ikke har ryddet fuldstændig op efter forrige version. Blot en teori.